Nic tak nie interesuje mieszkańców zarówno dużych miast, jak i mniejszych gmin, co infrastruktura drogowa. Jak świat światem, drogi to temat stale rozgrzewający niemal wszystkich. Każdy, w większym bądź mniejszym stopniu, jest zmuszony do przemieszczania się i korzystania z nich. Nie inaczej jest w Gdyni, której władze również założyły w budżecie ogromną część na budowę nowych i przebudowę starych ulic.
Co starego, co nowego?
Jak wiadomo, przebudowa drogi to kilkumiesięczna, a nawet wieloletnia inwestycja. Dlatego też należy wspomnieć o tych przedsięwzięciach, które już zostały rozpoczęte, a swój finał będą miały najprawdopodobniej w tym bądź kolejnym roku.
Wśród największych rozpoczętych inwestycji jest budowany w ciągu ulicy Puckiej wiadukt o długości 185 m. Jest to wspólna inwestycja Gdyni i PKP PLK. Zakończenie inwestycji przewiduje się na listopad 2024 roku.
Trwa również rozbudowa ulicy Chwarznieńskiej. Inwestycja obejmuje powstanie parkingu na ponad 100 aut wraz z miejscem dla rowerów przy rondzie Chwarznieńskiej i Wagnera, przebudowę i przesunięcie chodników na Chwarznieńskiej oraz nową organizację wjazdu na węzeł Chwarzno.
Kolejnymi rozpoczętymi inwestycjami są: budowa ulic: Cynkowej, Magnezjowej, Mosiężnej, Westy Posejdona, Prostokątnej-Okrężnej oraz budowa dróg na Wiczlinie w okolicy ul. Jana Kazimierza. Wspomnieć należy również budowę buspasa w ul. J. Wiśniewskiego, przebudowę ul. Wiczlińskiej i Zielonej oraz zakończenie budowy ul. Unruga.
W Śródmieściu zaplanowano przebudowę ulic: 3 maja, Władysława IX, Wójta Radtkego, Portowej, Świętojańskiej i pl. Kaszubskiego.
Co w planach na 2024 rok?
Kolejne inwestycje drogowe zaplanowane są w gdyńskim budżecie na 2024 rok. Jest to m.in. przebudowania skrzyżowania ulic Komandorskiej i Mireckiego poprzez umiejscowienie na nich wyniesień oraz przejść dla pieszych. Dodatkowo zmodernizowana zostanie infrastruktura deszczowa i kanalizacyjna. Na tapet ponownie wraca również Estakada Kwiatkowskiego, na której zaplanowana jest budowa dyletacji na połączeniu z częścią stalową. W planach jest również m.in. utwardzenie fragmentu ul. Porożyńskiego, modernizacja ul. Necla, czy dokończenie nawierzchni ul. Śliskiej.
Tak wygląda IMPULS31 WE (Galeria):
Co będzie zaprojektowane?
Jednak zanim dojdzie do remontu, niezbędny jest projekt i przygotowanie całej dokumentacji inwestycji. W tym roku ma ona powstać m.in. na: budowę dróg wraz z uzbrojeniem na Kaczych Bukach, budowę ulic: Grażyny, Żaglowej, Kliprowej, kpt. J. Jurkiewicza, Fregatowej i Pokładowej. Planowane jest również powstanie dokumentacji projektowej na rozbudowę ul. Płk. Dąbka (między przebudowywanym skrzyżowaniem ul. Derdowskiego i Andersa oraz budową wiaduktu na ul. Płk. Dąbka) a także rozbudowę skrzyżowania Drogi Gdyńskiej i ul. Sportowej. Jedną z bardziej oczekiwanych inwestycji jest przebudowa Kładki w Gdyni Stoczni. Do przygotowania projektu jej modernizacji potrzebna jest jej ekspertyza stanu technicznego. Inwestycja ma pochłonąć 15 mln zł. Równie potrzeba jest przebudowa wiaduktów drogowych na ul. Wiśniewskiego. Ich dokumentacja projektowa ma powstać jeszcze w tym roku.
Jesteś świadkiem ciekawego zdarzenia w waszej okolicy? A może chcesz poinformować o trudnej sytuacji w Twoim mieście? Czekamy na zdjęcia, filmy i gorące newsy! Piszcie do nas na: [email protected]