Komunikacja miejska to miejsce dla wszystkich, ale należy tam zachować odpowiednie zasady współżycia społecznego. Kierowcy często wypraszają osoby, które nieprzyjemnie pachną czy są pod wpływem alkoholu. Jednak nie tylko takie sytuacje mogą być uciążliwe dla pasażerów.
Głośna rozmowa między współpasażerami, przez telefon czy słuchanie muzyki bez słuchawek powoduje, że atmosfera w tramwaju lub w autobusie staje się napięta. Często to też powoduje, że osoby starsze nie słyszą komunikatów podawanych w pojeździe. "?[[[
Pasażerowie oraz obsługa i personel nadzoru ruchu mają obowiązek przestrzegania przepisów porządkowych związanych z przewozem osób i bagażu ręcznego pojazdami gminnego transportu zbiorowego na terenie obsługiwanym przez komunikację miejską organizowaną przez Miasto Gdańsk
– informuje ZTM w Gdańsku.
W pojazdach komunikacji miejskiej zabronione jest m.in. granie na instrumentach muzycznych oraz korzystanie z urządzeń mogących zakłócić spokój w pojeździe.
Jeżeli współpasażer/współpasażerowie przeszkadzają innym np. poprzez zbyt głośne, uciążliwe korzystanie z telefonów, można to zgłosić kierowcy/motorniczemu (na najbliższym przystanku). Osoba prowadząca pojazd ma prawo zwrócić pasażerowi uwagę. W uzasadnionych przypadkach kogoś, kto nie stosuje się do przepisów porządkowych, kierowca/motorniczy może poprosić o opuszczenie pojazdu. A jeśli ów pasażer będzie stawiał opór, prowadzący pojazd powinien wezwać nadzór ruchu lub policję i czekać na ich przyjazd
– wyjaśnia Zarząd Transportu Miejskiego.
ZTM apeluje do pasażerów o rozwagę i zrozumienie dla innych pasażerów.
Pamiętajmy o współpasażerach. Nie jedziemy przecież sami. Każdy z nas ma inną tolerancję na dźwięki. Wśród podróżnych w autobusie lub tramwaju mogą być np. osoby w spektrum autyzmu, które otoczone intensywnymi bodźcami dźwiękowymi cierpią. Wykażmy się zrozumieniem i szacunkiem.
Jesteś świadkiem ciekawego zdarzenia w waszej okolicy? A może chcesz poinformować o trudnej sytuacji w Twoim mieście? Czekamy na zdjęcia, filmy i gorące newsy! Piszcie do nas na: [email protected]