System fala - w czym jest problem?
System Fala sukcesywnie obejmuje całe Pomorze. I tak, z powodzeniem korzystają już z niego mieszkańcy Słupska czy Chojnic. Obecnie trwają testy falomatów zamontowanych w pojazdach komunikacji miejskiej w Trójmieście. Część, z 4300 przewidzianych na całe Trójmiasto urządzeń, jest już odfoliowana, a ich ekrany włączone. To zachęca pasażerów do skorzystania z nowej funkcji systemu. Chcąc zakupić bilet przez urządzenie, zbliżają do niego karty płatnicze. Okazuje się, że lepiej tego nie robić.
Faktycznie, nasze urządzenia można spotkać w wielu autobusach czy tramwajach, jednak nie należy jeszcze z nich korzystać. Gdy to zrobimy, część banków przy pierwszym skorzystaniu z urządzenia, pobiera z konta opłatę preautoryzacyjną. Jej wysokość zależy od poszczególnego banku. Wynieść może od złotówki, nawet do 45 zł.
- informuje Cyprian Maciejewski, rzecznik prasowy spółki Innobaltica.
Należy dodać, że niezależnie od ich wysokości, środki te zostają zwrócone na konto.
Na tę chwilę nasi specjaliści sprawdzają sprzęt i aktualizują jego oprogramowanie. Sygnałem, że ma to miejsce jest włączony bądź migający ekran. To znak, że prowadzona jest aktualizacja danych.
– dodaje Cyprian Maciejewski.
Kiedy wielki start?
Prace nad systemem są intensywne, jednak na jego pełne uruchomienie musimy jeszcze poczekać. Termin i zasady korzystania z niego zostaną ogłoszone jeszcze w styczniu. Przypominamy, że z systemu będzie można korzystać za pomocą kart Fala lub kart płatniczych.
Czym jest system Fala?
Są to przede wszystkim czytniki i falomaty, czyli zaawansowane technologicznie kasowniki, dzięki którym będzie można też kupić bilet i poinformować system, w jaki sposób będzie wyglądać podróż danego pasażera. Będą ogólnodostępne na przystankach autobusowych oraz w autobusach i tramwajach. System umożliwi wybranie najlepszej taryfy za przejazd.
Jesteś świadkiem ciekawego zdarzenia w waszej okolicy? A może chcesz poinformować o trudnej sytuacji w Twoim mieście? Czekamy na zdjęcia, filmy i gorące newsy! Piszcie do nas na: [email protected]