Ten składnik diety doprowadza do powstawania nowotworu. Je go niemal każdy!

i

Autor: pixabay

odżywianie

Ten składnik diety doprowadza do powstawania nowotworu. Je go niemal każdy!

2024-06-16 17:28

Biała śmierć jest dosłownie w każdym produkcie, który spożywamy. Już nie tylko słodkie napoje i ciasta. Wprost zalane nim są jogurty, dżemy, a nawet gotowe obiady. Zjadamy go w zatrważających ilościach, czasami nawet nie zdając sobie z tego sprawy. Ostatnio przeprowadzone badania naukowe wskazują, że może to doprowadzić do raka wątroby.

Biała śmierć? To nie przesada

Wnioski badaczy nie pozostawiają złudzeń. Nadmiar cukru w diecie przyczynia się do szeregu negatywnych skutków zdrowotnych. Dodatkowo groźne jest przyjmowanie go systematycznie, np. codziennie. Udowodniono, że regularne spożywanie napojów słodzonych znacznie zwiększa ryzyko wystąpienia nowotworu wątroby. Cukier zwiększa również ryzyko rozwoju cukrzycy typu 2 i insulinooporności. Spożywane na potęgę słodzone napoje mogą prowadzić do chronicznych stanów zapalnych w organizmie oraz przyczynić się do ogólnego pogorszenia stanu zdrowia.

Groźne nie tylko napoje!

Cukier dodawany jest do wielu produktów, takich jak jogurty, chleb, sosy, a nawet produktów z napisem BIO. Dlatego, jeśli chcemy uniknąć nadmiernego spożycia cukru, powinniśmy wnikliwie wczytywać się w etykiety produktów. Cukier występuje również w owocach. Jednak te zawierają również błonnik, witaminy i cenne minerały, dlatego cukier w nich zawarty nie jest aż tak groźny dla naszego organizmu. Oczywiście, jak wiadomo, dawka czyni truciznę, dlatego nawet owoce należy spożywać z umiarem.

Odstaw póki będzie za późno!

Dla niektórych może być to szokująca informacja, jednak cukier nie jest naszemu organizmowi do niczego potrzebny. Jednak jeżeli nie wyobrażamy sobie bez niego życia, Światowa Organizacja Zdrowia ma na to złotą radę. Zaleca ograniczenie spożycia cukrów do mniej niż 10, a nawet 5 proc. całkowitego dziennego spożycia kalorii. Dla dorosłego człowieka oznacza to mniej więcej ok. 25 g co przekłada się na 6 łyżeczek.

Dlatego warto zamienić słodzone napoje, najlepiej na wodę czy herbatę ziołową. Dopuszczalne są też świeżo wyciskane soki, ale również w rozsądnych ilościach. Przygotowując posiłki w domu wiesz, co do nich dodajesz i możesz mieć cukier pod pełną kontrolą. Wykorzystaj to i ogranicz go do niezbędnego minimum bądź wyeliminuj go w ogóle.

GALERIA: Przegląd wakacyjnych stoisk w Sopocie. Wakacyjne hity znad morza

Pomorskie. Kolejka przed budką z lodami. Uda się ją uratować?

Jesteś świadkiem ciekawego zdarzenia w waszej okolicy? A może chcesz poinformować o trudnej sytuacji w Twoim mieście? Czekamy na zdjęcia, filmy i gorące newsy! Piszcie do nas na Facebooku lub na skrzynkę: redakcja.trojmiasto@eska.pl.