15 grudnia minął rok od uruchomienia długo wyczekiwanego bezpośredniego połączenia kolejowego między Trójmiastem a czeską Pragą. Baltic Express, obsługiwany wspólnie przez České dráhy i PKP InterCity, okazał się hitem wśród podróżnych.
Baltic Express. Rok sukcesu na trasie Trójmiasto-Praga
Połączenie kolejowe między Pragą a Trójmiastem, obsługiwane przez Baltic Express, okazało się ogromnym sukcesem. Rzecznicy obu obsługujących trasę kolei – České dráhy i PKP InterCity – są zgodni: połączenie sprawdziło się w 100 procentach. Choć dokładna liczba pasażerów pozostaje tajemnicą handlową, wiadomo, że największym zainteresowaniem linia cieszyła się latem, zarówno wśród Czechów podróżujących nad Bałtyk, jak i Polaków chcących zwiedzić Pragę.
Zainteresowanie pociągami Baltic Express w pierwszym roku przerosło nasze oczekiwania. Widać, że istnieje duże zainteresowanie komfortowym i bezpośrednim połączeniem kolejowym z Czech do Polski, dlatego we współpracy z partnerami z PKP Intercity planujemy dalszy rozwój tego połączenia
- mówi w rozmowie w miejskim portalem Gdansk.pl, Filip Medelski, rzecznik czeskich kolei. - Dodamy nowy wagon restauracyjny, zwiększymy pojemność składu na terenie Czech oraz uatrakcyjnimy nocne połączenie z Pragi do Gdańska.
Nowy wagon restauracyjny. Smaczna podróż z Baltic Expressem
W przeddzień rocznicy uruchomienia połączenia, 14 grudnia, do składu dołączył nowy wagon restauracyjny typu Armpee 829.
Dzięki niemu pasażerowie będą mogli delektować się najwyższej jakości potrawami od mistrzów fachu z JLV podczas podróży, w tym legendarnym stekiem z polędwicy wołowej czy smażonym sznyclem. Nowy wagon zwiększy pojemność pociągu o 40 miejsc siedzących w przestronnych przedziałach z wygodnymi, skórzanymi fotelami
- opowiada czeski rzecznik.
Nowy wagon zwiększy pojemność pociągu o 40 miejsc siedzących w przestronnych przedziałach z wygodnymi, skórzanymi fotelami.W menu z pewnością nie zabraknie również charakterystycznych dla czeskiej kuchni knedlików.
Nocne połączenia z nową trasą dla komfortu pasażerów
Kolejna zmiana dotyczy połączeń nocnych. Pociągi nocne z Pragi do Gdańska, Sopotu i Gdyni będą teraz kursować na odcinku Bydgoszcz - Tczew nową trasą przez Toruń, Iławę i Malbork. Dzięki tej zmianie pasażerowie zyskają na komforcie nocnego wypoczynku, dojeżdżając na miejsce o dogodniejszej porannej porze.
Jak podaje Gdańsk.pl, nie od samego początku podróżni mieli możliwość wyspać się w podróży między Pragą a Trójmiastem. Wagon sypialny został dodany do składu 14 kwietnia br.
Filip Medelski, rzecznik czeskich kolei, zapowiada dalszy rozwój połączenia.
Planowane jest:
- Dodanie nowego wagonu restauracyjnego
- Zwiększenie pojemności składu na terenie Czech
- Uatrakcyjnienie nocnego połączenia z Pragi do Gdańska
Koleje Czeskie prowadzą również rozmowy z PKP Intercity w sprawie możliwości sezonowego rozszerzenia oferty pociągów do innych atrakcyjnych destynacji na wybrzeżu Bałtyku.
Baltic Express – rozkład jazdy
Obecnie pociągi Baltic Express wyruszają z Gdańska do Pragi o godzinach: 04:32, 08:32, 12:32 i 22:22. Z Pragi do Gdańska starują o godzinach: 06:49, 10:49, 14:45, 18:49.
Cztery pary pociągów o nazwie Baltic Express będą codziennie wyruszać w nowym rozkładzie jazdy, oferując podróż w nowoczesnych wagonach z klimatyzacją, gniazdkami elektrycznymi i wygodnymi siedzeniami. W Czechach pociągi będą składać się łącznie z 5 wagonów, a w przypadku pociągów nocnych z 6 wagonów, w tym jednego wagonu klasy pierwszej przewoźnika PKP Intercity.
Źródło: Gdansk.pl