To połączenie było wyczekiwane przez lata. Wielu podróżujących ucieszyło się, gdy 15 grudnia 2024 roku zostało ono uruchomione. Jednak problemem okazał się brak wagonu sypialnianego. Teraz ma to się zmienić!
Jak informuje rzecznik prasowy PKP Intercity Maciej Dutkiewicz na stronie gdańsk.pl, wspólne połączenia polskiego i czeskiego przewoźnika okazało się sukcesem. W sumie przez pierwsze trzy miesiące pociągi Baltic Express pokonały prawie 640 tys. km, a z połączenia skorzystało 215 tys. podróżnych, mając do wyboru cztery składy na dobę: trzy dzienne i jeden nocny. Zważywszy, że połączenie ruszyło zimą, wspomniana liczba pasażerów jest dobrą prognozą na przyszłość.
Podróż z Gdańska do Pragi trwa około 9 godzin za dnia, nocą o godzinę dłużej.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom podróżnych, przewoźnicy z Polski i Czech podczepią do nocnego składu od 14 kwietnia na razie jeden wagon sypialny z 26 miejscami, w tym dwoma dostosowanymi do potrzeb osób poruszających się na wózkach inwalidzkich.

Połączenie ruszyło zimą, bardzo wielu pasażerów od razu wybrało podróże z PKP Intercity i Kolejami Czeskimi na nowej trasie. Spodziewamy się, że na wiosnę będziemy mieli kolejnych podróżnych, dlatego przygotowaliśmy nową usługę: wagon sypialny pozwalający jeszcze wygodniej podróżować z Czech do Polski
- poinformował portal prezes zarządu PKP Intercity Janusz Malinowski.
Nie tylko wagon sypialniany. Na pasażerów czekają dodatkowe atrakcje
Na pasażerów w wagonie sypialnym będzie czekał poczęstunek znany z „sypialnych” na innych trasach. W przedziale double podróżni otrzymają wodę mineralną, ciasto sękacz oraz kawę lub herbatę. W przedziale single dodatkowo batonika i sok owocowy. Z kolei w przedziale triple - tylko sękacza z kawą lub herbatą. Każdy pasażer otrzyma ponadto ręcznik, mydło i chusteczki antybakteryjne i w każdym przedziale będzie mógł skorzystać z umywalki, lustra i szafki. Ponadto w wagonie można kupić (płacąc gotówką lub kartą) opaski na oczy, stopery do uszu, ciepłe i zimne napoje, a także przekąski, jak paluszki czy orzeszki.
PKP Intercity nie posiada dużej ilości wagonów sypialnych, zwłaszcza o wysokim standardzie, i dopiero przymierza się do zakupu 35 takich nowych wagonów. Dlatego do nocnego składu Baltic Express zostanie podczepiony wagon typu 308A, zbudowany jeszcze w Niemieckiej Republice Demokratycznej, lecz po głębokiej modernizacji, obejmującej m.in. wymianę hałaśliwych hamulców klockowych na nowoczesne tarczowe.
Aktualnie w składzie pociągów znajdują się dwie grupy wagonów – krajowa i międzynarodowa. Siedem wagonów krajowych jest odłączanych lub podłączanych (w zależności od kierunku jazdy) we Wrocławiu. W składzie tej grupy jest 5 wagonów 2. klasy, jeden – 1. klasy i wagon restauracyjny. Grupa międzynarodowa składa się z czterech wagonów – trzech czeskich 2. klasy i jednego PKP Intercity 1. klasy. Wraz ze wzrostem zainteresowania podróżami z Czech do Polski możliwe będzie dołączenie kolejnych wagonów.
Pociąg z Trójmiasta do Pragi. Ceny biletów
Okazuje się również, że „sypialny” w składzie to na razie pilotaż, przewidziany do końca wakacji. Przez ten czas przewoźnicy będą monitować zainteresowanie usługą podróżnych.
Bilety na wagony sypialne są już dostępne na stronie intercity.pl, w aplikacji PKP Intercity i kasach biletowych. Najtańsze bilety na przejazd z Gdańska do Pragi w ramach taryfy Super Promo International można kupić za 59,90 euro. Najniższa cena z Poznania wynosi 54,90 euro, a z Wrocławia – 44,90 euro.
GALERIA: Te gwiazdy wstąpią w Trójmieście. Tegoroczne lato pełne świetnej muzyki
Jesteś świadkiem ciekawego zdarzenia w waszej okolicy? A może chcesz poinformować o trudnej sytuacji w Twoim mieście? Czekamy na zdjęcia, filmy i gorące newsy! Piszcie do nas na Facebooku lub na skrzynkę: [email protected].