Tegoroczny Jarmark Bożonarodzeniowy był największy w swojej ponad 20-letniej historii i zajął przestrzeń ok. 8500 m2 powierzchni. Świąteczne domki, prócz Targu Węglowego, po raz pierwszy można było spotkać w tunelu pod ul. Okopową, na ulicy Bogusławskiego i Tkackiej, gdzie znajdował się też sklep artystów i rzemieślników, którzy z powodów pandemicznych nie mogli handlować w Zbrojowni.
32 dni programu kulturalnego – 100 wydarzeń
"Cieszymy się, że tegoroczna formuła spodobała się wystawcom i gościom Jarmarku - takie pozytywne sygnały docierają do nas – podsumowuje Andrzej Bojanowski, prezes Międzynarodowych Targów Gdańskich, organizator Jarmarku Bożonarodzeniowego. - Powiększenie przestrzeni Jarmarku o ulice Bogusławskiego i Tkacką okazało się strzałem w dziesiątkę. Podobnie jak termin rozpoczęcia - o co wnioskowali zresztą sami wystawcy. Praktycznie każdego dnia Jarmarku nasi goście, szczególnie najmłodsi, mogli skorzystać z atrakcyjnego programu. W ciągu 32 dni odbyło się blisko 100 świątecznych wydarzeń. Było wiele radości, magicznych momentów i niezapomnianych chwil. Bo Jarmark Bożonarodzeniowy ma wyjątkowy, świąteczny klimat, który wszystkim otwiera serca"
Wystawcy w liczbach
121 świątecznych stoisk w domkach, kramach i karczmach,49 stoisk gastronomicznych z ofertą z 13 kuchni świata,46 stoisk ze świątecznymi prezentami i dekoracjami26 stoisk z produktami spożywczymi i regionalnymi przysmakami
Hity Jarmarku Bożonarodzeniowego
Najczęściej kupowane świąteczne upominki:
dziadki do orzechów,
świece sojowe i zapachowe,
miody różne,
nalewki,
czapki,
szale,
skarpety,
rękawice,
pierniki,
lizaki świąteczne,
stroiki,
bombki,
ozdoby choinkowe,
kubeczki świąteczne.
Premierowe hity Jarmarku Bożonarodzeniowego
3 nowe lokalizacje: Bogusławskiego, Tkacka, Tunel pod ul. Okopową
bajkowa scena z tronem św. Mikołaja i magiczną ciuchcią ze scenografią przygotowaną przez Kwiaciarnię „Prosta Forma” – rekord zdjęć robionych przez odwiedzających,
świetlisty dach nad głowami na ul. Bogusławskiego,Domek Świętego Mikołaja, a w nim świąteczne, dedykowane upominki,
nowe iluminacje: zegar, tron, 2 kandelabry, bombka,3 zakątki: Radosny, Mikołaja, Łosia,
kierunkowskazy – Dziadki do Orzechów,
nowa karuzela wenecka,
igloo z atrakcjami,
kula śnieżna napędzana rowerem,
Brama Adwentowa – otwierana po raz pierwszy przez Żołnierzy Garnizonu,
InPost – nowe rozwiązanie bezpłatnej wysyłki towarów dla Wystawców i klientów.
Gastronomiczne hity
Na słono:
kiełbasa w bułce: currywurst (bratwurst)
placki ziemniaczane
grzaniec
pierogi
pajda
Na słodko:
gorąca czekolada
owoce w czekoladzie
donaty
kołacze
Ciekawostki
na dekorację zużyto 350 choinek – dzięki uprzejmości Lasów Państwowych,jarmark oświetlało 1100 żarówek, 480 m2 to powierzchnia świetlistego dachu na ul. Bogusławskiego,podczas otwierania okienek Kalendarza Adwentowego rozdano dzieciom 100 kg. cukierków od fundatora - Zakładu Przemysłu Cukierniczego "Bałtyk", wypito ponad 121 tys. kubeczków grzańca, którego 100 rodzajów alkoholowych i bezalkoholowych sprzedawano na 33 stoiskach, podczas jarmarku i w sklepie online www.sklep.visitgdansk.com sprzedano w sumie 3000 jarmarkowych kubków ceramicznych wytwarzanych na specjalne zamówienie w małej rodzinnej pracowni ceramiki ozdobnej w Tułowicach.