Spółki Baltic Hub w mediach społecznościowych zapowiedziała, że statek z czterema suwnicami na pokładzie w sobotę dopłynie do Zatoki Gdańskiej, natomiast dzień później dobije do nabrzeża T3.
Polecany artykuł:
Każda z suwnic waży prawie 2 tys. ton i ma ponad 96 metrów wysokości (140 metrów z podniesionym wysięgnikiem). Cztery takie olbrzymy wypłynęły z portu Changxin, okrążając Afrykę a swoją podróż kończąc na wodach Morza Bałtyckiego. Trasa wynosi dokładnie 16 115 mil morskich, czyli prawie 29 500 km
- napisali przedstawiciele spółki.
Podali, że dopłynięcie do nabrzeża to dopiero początek "spektakularnego widowiska", czyli rozładunku suwnic STS. Każda z nich zostanie przetransportowana (zsunięta) z pokładu statku na nabrzeże i - jak oceniono -
będzie to długi i skomplikowany proces, wymagający niemal chirurgicznej precyzji
Kierownik ds. marketingu i komunikacji Baltic Hub Magdalena Jagła powiedziała PAP, że rozładunek suwnic rozpocznie się w poniedziałek i może potrwać nawet 50 dni .
Instalacja czterech suwnic STS jest kolejnym krokiem w kierunku częściowego uruchomienia nabrzeża T3. Pełne uruchomienie nabrzeża planowane jest na koniec września 2025 roku. Dzięki temu przepustowość terminalu Baltic Hub wzrośnie o dodatkowe 1,5 mln TEU.
Baltic Hub, który został uruchomiony w 2007 r. pod nazwą DCT Gdańsk, obecnie posiada zdolność przeładunkową do 3 mln TEU rocznie. Łączna długość dwóch głębokowodnych nabrzeży terminalu wynosi 1,3 km, co pozwala na obsługę czterech statków jednocześnie. Terminal obsługuje ponad 700 statków rocznie, w tym największe kontenerowce świata. W 2023 roku terminal obsłużył 2,05 miliona TEU i zatrudnia ponad 1,4 tys. osób.
GALERIA: Ogromny transport dla Baltic Power