Drugie połączenie ze Skandynawią
Gdyński terminal morski wchodzi w skład Grupy OTL. To największy w Polsce operator portowy. Świadczy w Polsce usługi logistyczne, spedycyjne i transportowe od niemal 70 lat. Jeśli chodzi o Skandynawię OT Port Gdynia współpracuje póki co jedynie z fińskim Hanko. Te dwa porty łączyła linia typu ro-ro, obsługiwana przez armatora Finnlines. Kolejna umowa podpisana zostanie ze szwedzkim armatorem. Będzie to spółka Lakeway Link. Jest efektem współpracy firmy logistycznej Greencarrier i aramatora Walleninus.
Polecany artykuł:
To partnerstwo owocuje uruchomieniem nowej regularnej trasy ro-ro, która połączy Polskę ze Szwecją, umożliwiając transport naczep oraz wielkogabarytowych i ciężkich ładunków. Pierwsza, inauguracyjna wizyta statku ro-ro Lakeway Express w OT Port Gdynia już w maju!
- informuje OT Port Gdynia na swoich mediach społecznościowych
Co to statki typu ro-ro?
Ro-ro (od ang. roll-on / roll-off) typ statku towarowego, pasażersko-towarowego lub barki przystosowanego do przewożenia ładunków tocznych i samochodów osobowych, ciężarówek lub wagonów kolejowych. W języku polskim takie jednostki są czasem określane jako „rorowce”.
Statki ro-ro będą pływać między Gdynią a portami w Västerås i Södertälje w środkowej Szwecji. Rejs w jedną stronę trwać będzie około 30 godzin. Planowane jest realizowanie trzech transportów tygodniowo.
Schody na orłowski klif niszczeją. Co z największą atrakcją w Gdyni?[Galeria]:
Jesteś świadkiem ciekawego zdarzenia w waszej okolicy? A może chcesz poinformować o trudnej sytuacji w Twoim mieście? Czekamy na zdjęcia, filmy i gorące newsy! Piszcie do nas na Facebooku lub na skrzynkę: [email protected].