Amerykanie kochają mrożone napoje
W zeszłym kwartale w sieci Starbucks w Stanach Zjednoczonych 75 proc. sprzedaży stanowiły zimne napoje - relacjonuje CNN.
Popularnością cieszą się mrożone kawy, której sprzedaż wzrosła o 13 proc. w ubiegłym kwartale w porównaniu do 2022 roku.
Polecany artykuł:
Trend jest fenomenem, bo jeszcze 5 lat temu napoje takie jak mrożone kawy, herbaty czy lemoniady nie stanowiły połowy sprzedaży w Starbucksie.
Za tą modą podążają inne firmy jak Keurig (nowa kawa K-Iced) i Maxwell House (mrożone latte z pianką).
Media społecznościowe promują kawy mrożone
Co jest przyczyną tego zjawiska? Jak mówią analitycy, to młodzi konsumenci chętniej sięgają po zimne napoje.
Pokolenie Z znacznie częściej kupuje kawę gotową do picia niż tradycyjną kawę parzoną na gorąco, wynika z ankiet przeprowadzonych przez firmę badawczą Mintel
- czytamy na łamach CNN.
Młodzi piją zimne napoje przez TikToka
Nastolatki i młodzi dorośli uważają, że zimne kawy są bardziej orzeźwiające i lepiej smakują niż klasyczna, gorąca kawa. Ponadto w ofercie znajduje się szeroki wybór dodatków i smaków.
Jednak to nie koniec przyczyn tego zjawiska. Okazuje się, że zdjęcia czy filmiki z mrożonymi kawami i innymi napojami lepiej prezentują się na Instagramie i TikToku.
Przezroczyste kubki, jasne kolory i różne dodatki w mrożonych napojach sprawiają, że są one bardzo atrakcyjne dla postów w mediach społecznościowych
- wyjaśnia Dorothy Calba, starszy analityk w Euromonitor International dla CNN.