Nastolatki kochają tę kawę. To dzięki popularności na TikToku

i

Autor: Pixabay.com

gastronomia

Nastolatki kochają tę kawę. To dzięki popularności na TikToku

2023-08-09 14:41

Jak informują amerykańskie media, kawa mrożona cieszy się dużą popularnością, jak nigdy wcześniej. To sprawka nastolatków, którzy chętnie wybierają te napoje. Dlaczego? Powód może wydawać się prozaiczny.

Amerykanie kochają mrożone napoje

W zeszłym kwartale w sieci Starbucks w Stanach Zjednoczonych 75 proc. sprzedaży stanowiły zimne napoje - relacjonuje CNN.

Popularnością cieszą się mrożone kawy, której sprzedaż wzrosła o 13 proc. w ubiegłym kwartale w porównaniu do 2022 roku.

Trend jest fenomenem, bo jeszcze 5 lat temu napoje takie jak mrożone kawy, herbaty czy lemoniady nie stanowiły połowy sprzedaży w Starbucksie.

Za tą modą podążają inne firmy jak Keurig (nowa kawa K-Iced) i Maxwell House (mrożone latte z pianką).

Media społecznościowe promują kawy mrożone

Co jest przyczyną tego zjawiska? Jak mówią analitycy, to młodzi konsumenci chętniej sięgają po zimne napoje.

Pokolenie Z znacznie częściej kupuje kawę gotową do picia niż tradycyjną kawę parzoną na gorąco, wynika z ankiet przeprowadzonych przez firmę badawczą Mintel 

- czytamy na łamach CNN.

Młodzi piją zimne napoje przez TikToka

Nastolatki i młodzi dorośli uważają, że zimne kawy są bardziej orzeźwiające i lepiej smakują niż klasyczna, gorąca kawa. Ponadto w ofercie znajduje się szeroki wybór dodatków i smaków.

Jednak to nie koniec przyczyn tego zjawiska. Okazuje się, że zdjęcia czy filmiki z mrożonymi kawami i innymi napojami lepiej prezentują się na Instagramie i TikToku.

Przezroczyste kubki, jasne kolory i różne dodatki w mrożonych napojach sprawiają, że są one bardzo atrakcyjne dla postów w mediach społecznościowych 

- wyjaśnia Dorothy Calba, starszy analityk w Euromonitor International dla CNN.

Oto najpiękniejsze plaże w Polsce. W topce Trójmiasto, ale jest też spore zaskoczenie

Warsztaty malowania kawą