Magazyn TVN "Polska i Świat" przygotował materiał na temat reklamacji z powodu urlopu.
Podróżowanie z biurem podróży jest bezpieczniejsze
Jak zaznaczają eksperci, wakacje z biurem podróży są bezpieczniejsze niż podróżowanie na własną rękę.
Polecany artykuł:
Biura podróży mają rezydentów na miejscu i to jest osoba, do której w pierwszej kolejności możemy się zgłosić. 90 procent spraw udaje się rozwiązać na miejscu tego samego dnia
– mówi w materiale Artur Rezner, dyrektor ds. sprzedaży biura podróży Nekera.
Umowa a rzeczywistość na wakacjach - co zrobić?
Przed wyjazdem warto przeanalizować umowę wycieczki lub zabrać ją ze sobą. Jeżeli nasz pokój odbiega od realiów zapisanych w dokumencie, to powinno się to od razu zgłosić.
To jest jeden z niewielu obowiązków, czyli zgłoszenie niezgodności tak szybko jak to możliwe. Ma to dać szanse na naprawienie tych niezgodności
– informuje radca prawny serwisu Zmarnowanyurlop.pl Bartosz Kempa w rozmowie z TVN.
W takim wypadku, biuro podróży w ramach rekompensaty może przenieść nas do innego pokoju, zmienić hotel albo obniżyć cenę wycieczki. Możemy też znaleźć dla siebie hotel, który spełnia nasze oczekiwania, a następnie wskazać fakturę touroperatorowi jako naszą szkodę.
Ile jest czasu na reklamację wakacji z biura podróży?
Trzy lata to maksymalny czas, w jakim możemy zgłosić reklamację do biura podróży. Ponadto trzeba mieć zasadne argumenty i dokumenty, np. zdjęcia czy filmiki. Warto obliczyć koszty do zwrotu za pomocą Tabeli Frankfurckiej - dokument opracowany na zlecenie Izby Cywilnej Sądy Krajowego w Niemczech. Co ciekawe nie obowiązuje w naszym kraju, ale coraz częściej sądy wykorzystują go jako pomoc przy ustalaniu wysokości odszkodowania.