Rowery Mevo po raz drugi. Jak tym razem wypadnie cały system? Ja już przetestowałam

i

Autor: Anna Gawrońska

na ulicach

Koniec testów Mevo 2.0. Od teraz rowery oficjalnie wyruszyły na drogi

2023-11-16 11:04

System Roweru Metropolitalnego Mevo 2.0 rusza z pełną mocą od godz. 14.00 w czwartek, 16 listopada. To oznacza jednocześnie koniec jazd testowych, w których mieszkańcy Trójmiasta oraz sąsiadujących miast i gmin przejechali ponad 2 mln kilometrów.

W systemie zarejestrowało się 107 tys. użytkowników. Od 13 września 2023 r. mieszkańcy Obszaru Metropolitalnego odbyli łącznie pół miliona podróży.

Na rowerze Mevo częściej w tygodniu

Wśród tych 500 tys. podróży aż 73 proc. z nich miało miejsce w tygodniu, pozostałe 27 proc. - w weekendy. 67 tys. przejazdów trwało od 5 do 10 minut, a niewiele mniej, bo 66 tys. - powyżej 20 minut. Na jeden rower przypadło średnio 7 wypożyczeń.

Zobaczcie zdjęcia z testu naszej reporterki! 

Od kilku tygodni hiszpański operator, firma City Bike Global, spełnia warunki kontraktu umożliwiające uruchomienie pełnego systemu

- informuje Dagmara Kleczewska, kierownik projektu Mevo. - Codziennie odnotowujemy pełną dostępność i relokację rowerów, włączono ponownie funkcje rezerwacji i postoju roweru w aplikacji, system poprawnie nalicza opłaty dodatkowe - zatem możemy przejść do kolejnego etapu. 

Zmiany w warunkach korzystania z systemu Mevo

Już teraz na ulice metropolii wyjeżdża pełna flota, czyli cztery tysiące jednośladów. 75 proc. z nich to rowery elektryczne.

  • Uruchomienie systemu pozwoli korzystać z Mevo wszystkim chętnym, zarówno w ofercie abonamentowej (29,99 zł/mc lub 259 zł/rok albo 59zł/48h), jak i "pay as you go" (0,15 zł za minutę jazdy “klasykiem” i 0,30 zł za minutę jazdy “elektrykiem”).
  • Obowiązujące limity czasowe (120 minut/dzień na rower klasyczny lub 60 minut/dzień na rower elektryczny) będą dotyczyły użytkowników abonamentu miesięcznego i rocznego. Po wykorzystanym czasie, zaczną obowiązywać opłaty minutowe. W przypadku roweru klasycznego: 0,10 zł, w przypadku roweru ze wspomaganiem elektrycznym: 0,20 zł. Osoby korzystające z opcji "pay as you go" mogą jeździć bez ograniczeń czasowych.
  • Do dyspozycji użytkowników będzie także abonament 48h w cenie 59 zł. Umożliwi korzystanie przez 480 minut z roweru klasycznego albo 240 minut z roweru “elektrycznego”. Po upływie czasu przysługującego w ramach taryfy, zaczną obowiązywać opłaty minutowe: 0,20 zł za jazdę “klasykiem” i 0,40 zł za podróż “elektrykiem”.
  • Bez zmian pozostanie możliwość skorzystania z opcji postoju i rezerwacji roweru. “Pauza” odbywa się w ramach trwającego wypożyczenia. Po jej wybraniu, czas korzystania z jednośladu liczy się tak samo, jak w trakcie jazdy. Rezerwacja może trwać 10 minut. Po ich upływie rower wraca do systemu jako dostępny do wypożyczenia dla innych mieszkańców.
  • Chcąc korzystać z systemu, w wirtualnym portfelu każdorazowo powinna znajdować się kwota minimum 10 zł. Pozostaje również opłata w wysokości 10 zł za pozostawienie roweru poza stacją postoju Mevo oraz dodatkowe opłaty nakładane na użytkowników za nieprzestrzeganie zapisów regulaminu. 

Dostępność rowerów

Pełna flota rowerów będzie dostępna do 30 listopada. Od grudnia - zgodnie z zapisami umowy -  zostanie zmniejszona o połowę. Do końca lutego do dyspozycji mieszkańców będzie 1600 “elektrycznych” jednośladów i 500 rowerów tradycyjnych. Od marca na ulicach metropolii ponownie pojawi się pełna flota pojazdów.

Jesteś świadkiem ciekawego zdarzenia w waszej okolicy? A może chcesz poinformować o trudnej sytuacji w Twoim mieście? Czekamy na zdjęcia, filmy i gorące newsy! Piszcie do nas na: [email protected]

Pomorskie. Test roweru elektrycznego Mevo 2.0