W kwietniu podwyżki w Biedronce i Lidlu okazały się najdotkliwsze. Skąd takie wnioski? Przez ostatnie miesiące dwoili się i troili by ceny utrzymać na jak najniższym poziomie, teraz dorównują konkurencji, a ceny ruszyły w górę przeskakując więcej niż u konkurencji.
Polecany artykuł:
W kwietniu sieci Biedronka i Lidl najmocniej spośród detalistów podniosły ceny podstawowych zakupów – wynika z badania koszyka zakupowego ASM Sales Force Agency, do których dotarł portal Wirtualnemedia.pl.
W kwietniu ceny koszyka podstawowych zakupów były w Biedronce wyższe miesiąc do miesiąca o 11,16 proc, a w Lidlu o 12,22 proc. - wynika z danych ASM Sales Force Agency
W kwietniu najtańsze zakupy można było zrobić w Auchan, gdzie cena koszyka zakupów to 227,27 zł. Najdrożej było zaś w Intermarche, gdzie za zakupy trzeba było płacić 322,12 zł
W siedmiu na trzynaście badanych przez ASM sieci ceny w kwietniu były wyższe niż w marcu. Taniej było tylko w Netto (o 3,9 proc.), Auchan (o 4,38 proc.), Kauflandzie (o 7,02 proc.). Minimalnie niższe ceny miesiąc do miesiąca odnotowano także w Dino, Polomarkecie i Aldi
- pisze portal WirtualneMedia.
W badaniu i Raporcie Koszyk Zakupowy przeanalizowano ceny przykładowego koszyka zakupowego, w którym znalazły się najpopularniejsze artykuły z podstawowych kategorii:
- nabiał,
- mięso,
- wędliny
- ryby,
- napoje,
- słodycze,
- piwo,
- chemia domowa,
- kosmetyki i inne.
ASM Sales Force Agency bada ceny tych samych 40 produktów w 13 sieciach handlowych zarówno w sklepach tradycyjnych, jak i w kanale e-commerce.
GALERIA: Pierwsza kobieta sędzia żużlowa na świecie. Gdańszczanka walczy o wpis do księgi Guinnessa