Znamy zwycięzców Direct Booking Awards 2025! Te hotele w Polsce nie potrzebują pośredników

2025-10-29 13:19 Tekst sponsorowany

Hotel Marketing Conference 2025 dobiegła końca! Podczas dwudniowego wydarzenia branża hotelarska świętowała sukcesy i wyznaczała trendy na przyszłość. Kulminacyjnym punktem była gala Direct Booking Awards, która nagrodziła hotele, dla których rezerwacje bezpośrednie są siłą napędową biznesu. Kto okazał się najlepszy?

Konferencja Hotel Marketing Conference to coroczne święto branży, podczas którego eksperci dzielą się wiedzą, a hotele prezentują swoje osiągnięcia. W tym roku, podczas gali Direct Booking Awards, doceniono te obiekty, które stawiają na rezerwacje bezpośrednie, budując silną markę i lojalność gości. To hotele, które nie polegają wyłącznie na pośrednikach, takich jak Booking.com czy Airbnb, ale aktywnie zarządzają swoją sprzedażą online.

Arkadiusz Czerwiński, organizator podkreśla, że Direct Booking Awards wyróżnia obiekty, które "potrafią i sprzedają przede wszystkim poprzez własne kanały sprzedaży". Kto zwyciężył w poszczególnych kategoriach? Poznaj listę nominowanych i zwycięzców!

Direct Booking Awards 2025: Najlepsi w rezerwacjach bezpośrednich nagrodzeni!

Konkurs Direct Booking Awards to prestiżowe wyróżnienie dla hoteli, które osiągają doskonałe wyniki w pozyskiwaniu rezerwacji bezpośrednich.

Jak podkreśla Arkadiusz Czerwiński, nagradzane są obiekty, które "mają na tyle silne marki hotelowe, że goście rezerwują swój pobyt przez strony internetowe tych hoteli". Poniżej prezentujemy listę nominowanych w poszczególnych kategoriach:

Direct Booking Champion - hotel w górach:

Direct Booking Champion - hotel nad morzem:

Direct Booking Champion - hotel nad jeziorem:

Direct Booking Champion - hotel w metropolii:

Direct Booking Champion - hotel poza szlakiem:

Direct Booking Champion - ofertowanie:

Direct Booking Champion - extras (dodatki):

Direct Booking Champion - vouchery:

Rising Star of Direct Booking:

Growth of The Year:

Best Direct Booking Campaign:

Best Social Media:

Hotele zdradzają sekrety sukcesu w Direct Booking

Co stoi za sukcesem hoteli, które królują w rezerwacjach bezpośrednich? Posłuchajmy laureatów!

Przedstawiciele Hotelu Gwiazda Morza we Władysławowie podkreślają, że od początku zależało im na stworzeniu miejsca wyjątkowego, innego niż typowe obiekty we Władysławowie. Kluczowe okazało się promowanie samego hotelu, a nie tylko destynacji.

Na początku, jak otwieraliśmy hotel bardzo zależało nam na tym, żeby hotel był taki trochę inny niż każdy hotel. Specyficzna lokalizacja jak Władysławowo, w których nie ma całorocznych obiektów, są tylko pensjonaty. Więc taki hotel wysokiej jakości, czterogwiazdkowy, musieliśmy promować bardziej niż destynację. I potem dosyć szybko zyskał rzeszę lojalnych gości i te rezerwacje bezpośrednie spowodowały, że nasi goście mogli dostać od nas więcej informacji. Nasi pracownicy pracownicy działu rezerwacji, pracownicy działu recepcji, którzy na co dzień obsługują gości udzielając wszystkich informacji, to właśnie dzięki nim, dzięki ich rozmowom, dzięki personalizowanym ofertom, nasi goście zaczęli wracać i musieli być zadowoleni. Nic ich nie zaskakiwało ponieważ dostawali pełne informacje.

Ewa Majchrzak z Hotelu Arłamów podkreśla, że sukces to zasługa unikatowego położenia hotelu oraz zaangażowania całego zespołu.

Hotel Arłamów to luksusowy, prestiżowy czterogwiazdkowy hotel w samym sercu Pogórza Przemyskiego, Bieszczad. Piękny obiekt z dużym zapleczem sportowym, konferencyjnym, najpiękniejszym SPA. Sam Arłamów jest unikatowy w swoim położeniu. Dostaliśmy bardzo ważną nagrodę. No powiedziałabym taką jedną z głównych chyba tego wydarzenia, jeżeli chodzi o położenie hotelu, hotel w górach. Położenie to bardzo duży atut naszego obiektu. Natomiast bardzo dużym atutem i powodem, dlaczego też dzisiaj trzy razy zostaliśmy nominowani, dwa razy odebraliśmy nagrodę jest na pewno nasz wspaniały team, Arłamów Team, na czele z naszym prezesem Michałem. Sztab 400 osób, którzy dzień za dniem z wielką pasją, z wielkim sercem oddają cząstkę siebie i tworzą to miejsce, kochają to miejsce.

Przedstawiciele Apartamentów Wydma & Las z optymizmem patrzą w przyszłość i planują dalszy rozwój w obszarze rezerwacji bezpośrednich.

Trochę moja skromność gdzieś stawiała, że będziemy nisko. Ale się udało. Plany na przyszły rok są już w głowie, więc nie w kategorii Rising Star, bo już będziemy starym hotelem, więc już w kategorii bezpośrednio Direct Booking Champion. Czego można życzyć na przyszłość? 90% Direct Booking

Mateusz Sępierzyn z Gran Hotel Sol Marina podkreśla znaczenie współpracy i motywacji zespołu w osiąganiu celów związanych z rezerwacjami bezpośrednimi.

Kluczem do sukcesu jest dobrze stawiany cel zespołowi, pokazywanie, że jest to dla nas wszystkich ważne, bo te rezerwacje są po prostu korzystniejsze dla naszej sieci i jeżeli zespół wie, o co się staramy, to ma motywację, żeby to osiągnąć.

Przedstawiciele Adler Medical Spa wskazują na autentyczność i transparentność oferty jako klucz do zadowolenia gości.

Jestem z Adler Medical Spa nad Jeziorem Raduńskim Górnym na Kaszubach między Kartuzami a Kościerzyną, także zapraszam bardzo serdecznie. Jest to resort z basenem, z kręgielnią nad samym jeziorem z Mariną wodną. U nas odbywają się również saunowania z saunamistrzem nad samym jeziorem, także warto to sprawdzić. Chyba nasza autentyczność przemawia, że niczego próbujemy nie ukrywać. Wiadomo, że klient jest bardzo wymagający i wszystkie szczegóły oferty może w niej znaleźć i nie jest chyba rozczarowany  jak przyjeżdża, że czegoś nie ma. 

Resort Stara Wieś stawia na atmosferę "jak w domu" i powrót do dawnych lat, przyciągając gości szukających spokoju i bliskości natury.

Dzisiaj miałam przyjemność odbierać statuetkę w imieniu całego naszego obiektu. Znajdujemy się w Centrum Borowski, lokalizacja jest przepiękna, bo nad samą rzeką. Mamy spa, mamy też wspaniałe różne kategorie domków i różne kategorie gości, którzy do nas przyjeżdżają. Na pewno nikt przez przypadek do nas nie trafia. Jesteśmy jakimś wyborem, który dużo wcześniej się zaczyna. Kto do nas trafia? Goście, którzy chcą poczuć się jak w domu, trochę wrócić do dawnych fajnych lat. Rodziny z dziećmi i osoby, które chcą odpocząć od zgiełku miasta.

Sandra Zięba z Arche Hotel Geologiczna podkreśla lojalność, indywidualne podejście do gości oraz unikalny wystrój hotelu.

Moim zdaniem goście bardzo nas lubią za naszą lojalność oraz za to, że każdego gościa podchodzimy indywidualnie. Uważam, że mamy po prostu piękny wystrój. A jeśli chodzi o naszą elastyczność, dlatego właśnie nas lubią. Do każdego gościa podchodzimy indywidualnie, zaczynając od ceny, do parkingu, śniadania.

Przedstawiciele Dworzyska podkreślają, że sprzedają marzenia o spokoju i sielance, przyciągając gości szukających wytchnienia od codziennego zgiełku.

Jesteśmy bardzo dumni z tego, co udało się osiągnąć. Obiekt w tamtym roku miał dziesięciolecie swojego istnienia. Myślę, że przede wszystkim my musimy zacząć od tego, że musimy mieć świadomość tego, że sprzedajemy marzenia i bardzo często za tymi marzeniami goście przyjeżdżają i wybierają obiekty. I my się bardzo cieszymy, że wybierają również Dworzysko, które jest miejscem w uzdrowisku, które jest miejscem wśród gór, wśród koni, alpak, wśród natury. Każdy turysta szuka czegoś dla siebie, tak wśród wielu obiektów, które są w całej Polsce. Są też turyści, którzy szukają takich miejsc właśnie cichych, spokojnych, przede wszystkim po to, żeby odejść od tego codziennego zgiełku, od tych swoich codziennych spraw i po prostu mieć spokój, ciszę, sielankę.

Platinum Mountain Hotel & Spa w Szklarskiej Porębie stawia na serce do gości, oryginalność i zaangażowanie całego zespołu w mediach społecznościowych.

Jesteśmy najlepszym Social Media teamem w Polsce. Myślę, że serce należy przede wszystkim do naszych gości i oryginalność i to, że wszyscy nam dają skrzydła i to nas niesie po prostu.

Direct Booking Awards to inspiracja dla całej branży hotelarskiej. Gratulujemy wszystkim nominowanym i zwycięzcom!