Hotel Marketing Conference 2025. Zwiększ zyski hotelu bez pośredników!

2025-10-28 11:44 Tekst sponsorowany

Za nami pierwszy dzień Hotel Marketing Conference – najważniejszego wydarzenia dla branży hotelarskiej w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej! Tegoroczne hasło „Course → Direct” to idealny kierunek dla hoteli, które chcą uniezależnić się od pośredników i zwiększyć zyski.

Sopot stał się miejscem wymiany wiedzy i doświadczeń dla hotelarzy z całej Polski i zagranicy. Konferencja w formule hybrydowej, zgromadziła zarówno uczestników na żywo, jak i online. Celem wydarzenia jest edukacja i inspirowanie hotelarzy do tworzenia jeszcze lepszych doświadczeń dla gości, a także uniezależnienie się od pośredników. Podczas konferencji poruszane są tematy takie jak AI, revenue management i marketing automation.

To największa konferencja dla hotelarzy w tej części Europy. Na miejscu 750 osób, online w streamingu 2000 hotelarzy, także to największe tego typu wydarzenie

– podkreśla Arkadiusz Czerwiński, organizator Hotel Marketing Conference.

Direct Booking Awards 2025. Nagrody dla najlepszych!

Podczas drugiego dnia (28 października) konferencji odbędzie się gala Direct Booking Awards. Konkurs ma na celu docenienie hoteli, które osiągnęły imponujące wyniki w zakresie rezerwacji bezpośrednich online.

Direct Booking Awards wyróżnia obiekty, które potrafią i sprzedają przede wszystkim poprzez własne kanały sprzedaży. Czyli oni nie muszą się wspierać pośrednikami, takimi jak Booking.com, Airbnb, czy kluby travelowe, biura podróży, tylko mają na tyle silne marki hotelowe, że goście rezerwują swój pobyt przez strony internetowe tych hoteli

– wyjaśnia Arkadiusz Czerwiński.

Personalizacja oferty kluczem do sukcesu

Konferencja HMC to także okazja do zapoznania się z najnowszymi trendami w rezerwacjach bezpośrednich. Arkadiusz Czerwiński zauważa, że goście coraz częściej poszukują spersonalizowanych ofert:

Jeżeli gość skorzysta z rezerwacji bezpośredniej, to po pierwsze ma stronę internetową hotelu, gdzie są pokazane pakiety, wiele informacji o danym hotelu, nagrania z hotelu. Jest ten bezpośredni kontakt. I poprzez tak zwany silnik rezerwacji, który jest dostępny bezpośrednio na stronie hotelu, gość może znaleźć dla siebie dedykowaną ofertę. Są to np. dla zakochanych, dla par, dla rodzin z dziećmi, gdzieś są animacje, a w sezonie zimowym feryjnym organizują szkółkę narciarską.

Innowacyjne rozwiązania dla hoteli

Podczas HMC zaprezentowano także innowacyjne rozwiązania, które mają na celu ułatwienie procesu rezerwacji i zwiększenie konwersji. Jednym z nich jest system ofertowania, który pozwala na szybkie i spersonalizowane przygotowanie oferty dla gościa dzwoniącego do hotelu.

My mamy system, który pozwala robić tak zwane ofertowanie, czyli w momencie w którym gość dzwoni do hotelu, to recepcja jest w stanie właśnie z tego naszego silnika rezerwacji wypisać tą ofertę, zrobić kilka kalkulacji, już widzi cenę. Nie pomyli się w tym cenniku. Klient podaje maila i dostaje w minutę gotową ofertę, którą może wyklikać i już kupić od razu.

GALERIA: Hotel Marketing Conference 2025