W ramach inwestycji całkowicie zlikwidowane zostaną przejazdy kolejowo-drogowe. Nowe, bezkolizyjne połączenie umożliwi szybsze i – przede wszystkim – bezpieczniejsze przedostanie się z Chyloni na północ Gdyni (oraz w drugą stronę), zarówno kierowcom, pieszym, jak i rowerzystom. Inwestycja realizowana jest dzięki umowie pomiędzy PKP PLK a Gdynią, prace mają zakończyć się w listopadzie 2024 roku
– mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni ds. rozwoju.
Wiadukt drogowy, który powstaje na ul. Puckiej ma 185 metrów długości i ponad 18 metrów szerokości. Konstrukcja wiaduktu "w części na torami" składowana jest na placu budowy. Składa się z 3 oddzielnych elementów stalowych tzw. pomostów (POM1, POM2, POM3), które scalone zostaną dopiero u góry, przy podporach montażowych, które są już zamontowane.
POM1, POM2 ,POM3 - trzy pomosty przyjechały na budowę w częściach, gdzie zostały zmontowane.
POM1 – konstrukcja wraz z szalunkami waży 50,2 tPOM 2 - konstrukcja wraz z szalunkami waży 28,4 tPOM 3 - trzecia konstrukcja wraz z szalunkami waży 51,0 tDo każdego z tych segmentów przypadały po 3 transporty niskopodwoziowe o długości ok. 30 m jeden.
Obiekt powstaje dzięki umowie między PKP PLK a Gdynią, podpisanej jesienią 2019 r.
Aktualna wartość umowy to: 79 244 916,85 w tym:
- zakres finansowany przez gminę Gdynia: 55 204 951,70 zł,
- zakres PKP to: 24 039 965,15 zł.
Całość prac zakończyć się ma w listopadzie 2024 roku.
Obecnie obowiązujące zmiany w organizacji ruchu to:
- Ruch po nawierzchni tymczasowej z płyt na odcinku ok. 200m w ciągu ul. Puckiej,
- Ruch po nowym odcinku drogi na odcinku od przejazdu kolejowego do ulicy Przemysłowej wraz z ruchem jednokierunkowym na ul. Puckiej na odc. od ul. Przemysłowej do ul. Hutniczej.
- Objazd do ul. Puckiej od strony ul. Hutniczej poprowadzono po ul. Północnej.
Przypomnijmy, że inwestycja rozpoczęła się w maju 2023 r. Od tej pory trwają intensywne i kompleksowe roboty, zarówno naziemne, jak i podziemne