Prezydent Aleksandra Kosiorek z marszałkiem Mieczysławem Strukiem w piątek, 14 lutego, rozmawiali z przedstawicielami Ministerstwa Infrastruktury o konieczności przebudowy węzła Karwiny. Miasto chce kompleksowej zmiany, by uwzględnić wszystkie potrzebne remonty.

Zgodnie z założeniem projektu, budowa węzła integracyjnego Gdynia-Karwiny miała znacznie ułatwić mieszkańcom podróż transportem publicznym. Zrealizowana jedynie częściowa przebudowa oznacza konieczność wykonania kolejnych prac w tym rejonie. O przeprowadzenie inwestycji w jej pierwotnej formie zabiegają władze miasta wspólnie z samorządem województwa.
Rozmowy o budowie trzeciego toru kolejowego z przedstawicielami Ministerstwa Infrastruktury prowadzili 14 lutego prezydent Gdyni Aleksandra Kosiorek z marszałkiem województwa Mieczysławem Strukiem.
Wiadukt na węźle Karwiny potrzebuje generalnego remontu, bo jego stan zagraża bezpieczeństwu. Rozumiejąc znaczenie tej inwestycji nie tylko dla mieszkańców naszego miasta, ale i całego województwa, od początku wspólnie działamy z Panem Marszałkiem. Jestem wdzięczna za to wsparcie, bo razem możemy więcej, także w rozmowach z Ministerstwem. Naszym staraniem jest powrót do rozmów o budowie trzeciego toru kolejowego na Karwinach i realizacja inwestycji zgodnie z pierwotnymi założeniami – mówi Aleksandra Kosiorek, prezydent Gdyni.
Rozmowy z Ministrem Infrastruktury o Gdyni
Wiadukt w Karwinach już teraz ma ograniczenia dotyczące obciążenia samochodów w tym miejscu.
Pod koniec ubiegłego roku (11 grudnia) zostały wprowadzone zmiany w organizacji ruchu na wiadukcie na węźle Karwiny przy ul. Wielkopolskiej. Decyzję podjęto w trosce o bezpieczeństwo mieszkańców, jak i wszystkich użytkowników tej drogi.
Z przeprowadzonych ekspertyz wynika, że wzmocnienia wymaga fragment podpory wiaduktu. Wskazano również na uszkodzenie dwóch skrajnych słupów podpory. Aby odciążyć konstrukcję i ją wyremontować, został zamknięty jeden pas ruchu w kierunku Kościerzyny. Ponadto na wiadukt nie mogą wjeżdżać duże samochody ciężarowe czy budowlane.
Podczas spotkania w Ministerstwie Infrastruktury przedstawiliśmy propozycję realizacji nowego wiaduktu na węźle Karwiny, który uwzględniłby lokalizację trzeciego toru przeznaczonego do ruchu aglomeracyjnego (PKM), co pozwoli na zwiększenie liczby pociągów pasażerskich w kierunku Osowy, Rębiechowa i centrum Gdańska. Polskie Linie Kolejowe rozważą realizację tego wiaduktu w ramach modernizowanej linii kolejowej 201 z finansowym udziałem miasta Gdynia i województwa pomorskiego – podkreśla Mieczysław Struk, marszałek województwa pomorskiego.
GALERIA: Różowa kawa, różowa kawiarnia i słodkie selfie w Pastelowa Cafe w Gdyni