Ruch pociągów na linii 202 został wstrzymany przez PKP PLK w poniedziałek, 2 września. Wszystko zgodnie z planem i zgodnie z planem ma też wrócić normalny ruch pociągów. Zamknięcie tej trasy kolejowej było konieczne, aby przeprowadzić kolejne prace związane z modernizacją istniejącego toru i budową drugiego toru o długości około 47,5 km.
To duża inwestycja:
- przebudowa układu torowego,
- zabytkowego mostu nad rzeką Łupawą
- obiektów inżynieryjnych, w tym mostów, wiaduktów i przepustów, które będą dostosowane do ułożenia na nich dwóch torów
- sieć trakcyjna,
- urządzenia systemu sterowania ruchem kolejowym.
Polecany artykuł:
Pasażerowie podróżujący pociągami Polregio, SKM czy Intercity muszą w Lęborku i Słupsku korzystać z autobusowej komunikacji zastępczej (ZKA). 14 grudnia ma to się jednak zmienić
Utrudnień na kolei będzie jednak więcej.
Przebudowa linii kolejowej 202 Lębork – Słupsk oraz stacji Słupsk, gdzie m.in. wyburzono dworzec, trwa od listopada 2023 r. To już drugie zamknięcie ruchu na tej trasie. Poprzednie miało miejsce od 9 do 21 czerwca i trwało dwa tygodnie.
Większe utrudnienia czekają podróżnych od 2025 roku, ponieważ wtedy zaplanowany jest początek prac na odcinku Lębork – Wejherowo – Gdynia.
Remont linii kolejowej 202 na trasie Lębork – Słupsk oraz budowa stacji Słupsk ma się zakończyć w 2026 roku. Łączny koszt prac, w tym odcinek Lębork – Gdynia Chylonia, wynosi ponad 1,8 mld zł netto.
GALERIA: Nowy dworzec w Słupsku