Nocne testy. Dlaczego są potrzebne?
Każdy skład kolejowy przed dopuszczeniem do ruchu musi zostać sprawdzony i musi posiadać homologację. To dosyć długotrwały proces. Przeprowadzane są zarówno testy statyczne i dynamiczne. Te drugie odbywają się na specjalnym torze doświadczalnym w Węglewie koło Rawicza oraz na wybranych odcinkach linii kolejowych w całej Polsce. Przez ostatnie noce „58WE” jeździł po Pomorzu. Po co testy?
Obecni na pokładzie pracownicy Instytutu Kolejnictwa sprawdzają np. współdziałanie składu z systemami bezpieczeństwa i sterowania ruchem kolejowym
– wyjaśnia Jakub Cichosz, zastępca dyrektora Departamentu Infrastruktury UMWP.
Naukowcom towarzyszą również pracownicy Szybkiej Kolei Miejskiej w Trójmieście, którzy poznają swoje przyszłe miejsce pracy.
Polecany artykuł:
58WE, czyli co?
To pojazd z popularnej rodziny składów Impuls, które produkowane są w Nowym Sączu przez firmę NEWAG. Tym, co odróżnia go od innych jest to, że to pierwszy skład dedykowany do ruchu aglomeracyjnego. Warto wspomnieć, że został specjalnie opracowany na zamówienie samorządu województwa pomorskiego. Skład posiada trzy pary drzwi na człon, dzięki czemu wymiana pasażerów na stacjach będzie sprawniejsza. Skład jest również dostosowany do wysokich peronów na linii SKM. Pojemność jednostki wynosi 500 pasażerów. Do końca 2025 r. NEWAG dostarczy takich 8 składów, a kolejnych 12 w 2026 r.
żródło: pomorskie.eu
