Szykują się kolejne remonty przystanków trójmiejskiej kolejki. Szukają wykonawcy

i

Autor: gdynia.pl

transport

Szykują się kolejne remonty przystanków trójmiejskiej kolejki. Szukają wykonawcy

2023-04-14 11:32

To już pewne! Kolejne przystanki Szybkiej Kolei Miejskiej przejdą metamorfozę. Tym razem pora na remont stacji Gdynia Stocznia-Uniwersytet Morski i Gdańsk Stocznia. Ogłoszono przetarg.

Remont „stoczniowych” stacji SKM

We wtorek (11 kwietnia) spółka PKP SKM Trójmiasto ogłosiła przetarg na wykonanie dokumentacji projektowej i realizację robót budowlanych przy modernizacji dwóch przystanków SKM: Gdynia Stocznia – Uniwersytet Morski i Gdańsk Stocznia.

Ale to też kolejny przetarg na dokumentację projektową obu przystanków. Pierwszy, rozpisany w 2020 roku wyłonił Biuro Projektów Budownictwa Komunikacyjnego, które obecnie jest w upadłości. Dlatego teraz zamówienie jest realizowane w formule zaprojektuj i wybuduj

– informuje miasto Gdynia.

Jak zmienią się przystanki Gdynia Stocznia-Uniwersytet Morski i Gdańsk Stocznia?

Na przystanku Gdynia Stocznia – Uniwersytet Morski zostaną rozebrane krawędzie peronowe i wiaty, wymieniona nawierzchnia. Ponadto zostaną przebudowane schody i wybudowana winda po północnej stronie, wymienione szyny i konstrukcje wsporcze sieci trakcyjnej.

Wymieniona ma być cała nawierzchnia peronu, a zastosowane będą zamiast dotychczasowego asfaltu płyty betonowe o wymiarach min. 10x20 cm. Powstaną dwie wiaty chroniące przed deszczem na długości niemal całego peronu, z dwuspadowym dachem – o długości 21 m i 117 m oraz wysokości 3,5 m - zlokalizowane po dwóch stronach kładki. Przewidziano elementy przezierne dla doświetlenia peronu. Otok i podsufitka wiaty zostaną wykonane z blachy z perforacją 

– wylicza portal gdynia.pl.

Szykują się kolejne remonty przystanków trójmiejskiej kolejki. Szukają wykonawcy

i

Autor: gdynia.pl

To jednak nie wszystko. Na peronie pojawią się m.in. nowe wiatrołapy, przysiadki, ławki, kosze, głośniki, zegary, wyświetlacze, automaty biletowe. Poręcze balustrad schodowych wyposażone zostaną w nakładki z napisami w alfabecie Braille’a i napisami z tekstem w formie wypukłej, każdy stopień i podest lub spocznik pokryty będzie szorstką warstwą antypoślizgową.

Natomiast na przystanku Gdańsk Stocznia zostanie zamontowana winda na kładkę oraz pełnowymiarowe zadaszenie, wymieniona konstrukcja krawędzi peronowych i nawierzchni. Na peronie przewidziano nawierzchnię w postaci betonowych płyt o wymiarach min. 10x20 cm. Pojawią się dwie wiaty – o długości ok 7,3 m i 69,1 m – zlokalizowane po dwóch stronach kładki. Zadaszenia będą miały elementy przezierne, zapewniające dostęp światła do peronu. Zaplanowano dwa wiatrołapy peronowe, przewidziano też ławki i przysiadki.

Ile potrwają prace? Czy będą utrudnienia? 

Termin składania ofert mija 8 maja. O wyborze zdecydują: cena (94%) i okres gwarancji (6%). Na realizację zdań przeznaczono 2 lata. Dokumentacja projektowa – wraz z uzyskaniem ostatecznej decyzji o pozwoleniu na budowę – ma być gotowa w ciągu 10 miesięcy. Roboty będą wymagały całodziennych zamknięć tygodniowych i weekendowych, a także wieczornych.

Jesteś świadkiem ciekawego zdarzenia w waszej okolicy? A może chcesz poinformować o trudnej sytuacji w Twoim mieście? Czekamy na zdjęcia, filmy i gorące newsy! Piszcie do nas na: redakcja.trojmiasto@eska.pl

Tego jeszcze nie było! SKM się spóźnia. Trzaskowski pisze usprawiedliwienie uczennicom