- W pojazdach znajdować się będą również pasy do bezpiecznego przewozu rowerów, wygodne, ergonomiczne fotele wykonane z materiałów o podwyższonej odporności na akty wandalizmu, system monitoringu, klimatyzacji, zautomatyzowane defibrylatory zewnętrzne AED i system liczenia pasażerów - wymienia rzeczniczka Gdańskich Autobusów i Tramwajów, Anna Dobrowolska.
Autobusy na jednym ładowaniu przejadą od 340u do 400u kilometrów. Ładowane będą w nocy, na bazie. Urzędnicy ogłosili właśnie przetarg na dostarczenie niezbędnej stacji ładującej.
- Stacja posiadać będzie 18 punktów ładowania. Ta liczba punktów będzie sukcesywnie zwiększana według potrzeb. System zarządzania stacją ładowania zintegrowany będzie z systemami informatycznymi Gdańskich Autobusów i Tramwajów. Ładowanie i przygotowanie pojazdów do ruchu będzie skorelowane z godziną wyjazdu pojazdów z zajezdni - dodaje Anna Dobrowolska.
A jeszcze w tym roku do Gdańska dotrą też 3 elektryczne midibusy wraz z odpowiednimi ładowarkami.