- W tej chwili jest prowadzony bardzo szeroki asortyment prac budowlanych. Są to budowy bądź przebudowy sieci infrastruktury technicznej, takie jak wodociągi, kanalizacje deszczowe i sanitarne, do tego oczywiście umocnienia skarp, humusowanie, prace brukarskie, bitumiczne, roboty na licznych obiektach mostowych, do tego jeszcze montaż ekranów akustycznych - wymienia Piotr Michalski z gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Według kontraktu, prace na odcinku Szemud-Gdynia miały się zakończyć 24 czerwca. - Po tym terminie będziemy naliczali kary wykonawcy. Mobilizujemy tego wykonawcę odcinka, żeby zintensyfikował swoje prace budowlane. Niestety w tej chwili trudno powiedzieć kiedy te prace się zakończą - dodaje Piotr Michalski.
Ewentualne kary mogą jednak nie dotyczyć węzła Wielki Kack, bowiem w ziemi natrafiono na komorę z okablowaniem, która nie pojawiała się na żadnych mapach. Wykonawca wniósł roszczenie, które aktualnie jest rozpatrywane przez GDDKiA.