Pierwszy taki test w Polsce - i to od razu w Gdyni! Już w piątek (3 marca) na linię 153, a w sobotę (4 marca) na linię 145 wyjedzie autobus testowy, czyli midibus Solaris Urbino 8,9 LE electric, testowany przez operatora, Przewozy Autobusowe „Gryf”. Są to pierwsze testy tego pojazdu w Polsce; w Gdyni potrwają około tygodnia.
Pojazd wcześniej testowany był jedynie w hiszpańskim Alicante. "Cieszy wybór Gdyni na miejsce pierwszych w Polsce testów tego modelu pojazdu" - czytamy na stronie miasta. Mimo, że póki co flota pojazdów pojadów ZKM nie zwiekszy się o tego typu wozy, to testy wykażą, jak w obszarze miejskiem sprawdzają się pojazdy tej wielkości i o takich parametrach.
Świetnie się sprawdza w ruchu miejskim
W pierwszej połowie marca 9-metrowy autobus elektryczny Solaris Urbino 9 LE electric będzie można spotkać na ulicach Gdyni. Na testy bateryjnego pojazdu zdecydował się prywatny przewoźnik Przewozy Autobusowe „Gryf”, który na zlecenie Zarządu Komunikacji Miejskiej w Gdyni obsługuje autobusowy transport w Trójmieście i okolicach. Pojazd będzie kursował w regularnym ruchu miejskim, na dwóch liniach oplatających gdyńskie osiedla, czyli 145 oraz 153, w dzielnicach Karwiny, Mały Kack i Wielki Kack. To idealne środowisko miejskie dla Urbino 9 LE electric. Ten najmłodszy produkt w bateryjnej ofercie Solarisa, przez swoje niewielkie rozmiary jest świetnym wyborem w gęstych miejskich przestrzeniach. Mimo niewielkich gabarytów, autobus oferuje liczbę aż 27 miejsc siedzących. Większość z nich jest zwrócona w kierunku jazdy.
Nowoczesny, klimatyzowany, ekologiczny
Prezentowany w Gdyni autobus wyposażony jest w silnik elektryczny zasilany energią pochodzącą z baterii Solaris High Energy o pojemności ponad 300 kWh. Zarówno ta pojemność, jak i wysoka wydajność magazynów energii pozwalają na swobodne kursowanie autobusu w ciągu dnia. Po zjechaniu pojazdu do zajezdni energia w bateriach będzie uzupełniana poprzez złącze plug-in.
Pasażerowie z pewnością docenią komfort podróżowania klimatyzowanym midibusem, z kolei kierowcy zwrócą uwagę na innowacyjne systemy wspomagające prace i zwiększające bezpieczeństwo. Wśród rozwiązań warto wspomnieć o systemie MirrorEye, czyli zestawie kamer, zastępujących tradycyjne lusterka, a także Mobileye Shield+, czyli systemie ostrzegającym kierowcę o obecności pieszych oraz pojazdów w pobliżu autobusu i w obrębie tzw. "martwych pól".
Europa już go doceniła
Autobus elektryczny Urbino 9 LE electric miał swoją premierę w 2021 roku. Od tego czasu producent podpisał już kontrakty na ponad 50 sztuk tego modelu z przewoźnikami w Polsce, Hiszpanii, Włoszech Rumunii i Niemczech.
9-metrowe Urbino electric sukcesywnie zyskuje kolejnych nabywców w polskich miastach. Cieszę się, że pojazd wzbudził zainteresowanie przewoźnika Gryf i ZKM w Gdyni. To świetny autobus, wyposażony w szereg nowoczesnych rozwiązań. Przede wszystkim jednak – nie emituje spalin, jest cichy i znakomicie się nim jeździ. Bardzo się cieszę, że mieszkańcy Gdyni będą mogli przekonać się o zaletach elektrycznego midibusa naszej marki w praktyce
– informuje Jakub Zakrzewski, Dyrektor Sprzedaży Regionu Północnego w Polsce w Solaris Bus & Coach.