Licząca ponad 2,5 km obwodnica Witomina ma usprawnić ruch w tej części miasta, odciążając m.in. ulice Chwarznieńską, Rolniczą i częściowo ul. Kielecką. Będzie ona miała swój początek przed pętlą autobusową na ul. Sosnowej, na odcinku leśnym ul. Chwarznieńskiej, natomiast jej zakończenie przewidziane jest ok. 400 metrów od skrzyżowania ulic Witomińskiej z Kielecką.
Polecany artykuł:

Wbicie przysłowiowej łopaty na terenie pod budowę obwodnicy Witomina to moment długo oczekiwany przez naszych mieszkańców. Wykonawca rozpocznie roboty od wyrywania karpin, następnie rozpocznie prace ziemne. Przed nami ponad 20 miesięcy prac; liczymy, że pod koniec 2026 roku inwestycja będzie już w użytkowaniu mieszkańców

i
- powiedział cytowany na stronie gdynia.pl wiceprezydent miasta Bartłomiej Austen.
W ramach inwestycji powstaną dwa pasy ruchu w obydwu kierunkach i buspasy, a także obiekty inżynieryjne, takie jak m.in. kładka pieszo-rowerowa w ciągu leśnym, dwa przejścia dla zwierząt oraz wiadukt nad ulicą Witomińską.
W związku z rozpoczęciem inwestycji od wtorku nastąpią czasowe zmiany w organizacji ruchu, obejmujące ul. Chwarznieńską i Witomińską.
"Na ul. Chwarznieńskiej został wyznaczony wyjazd z placu budowy. Na ul. Witomińskiej, w rejonie budowy obwodnicy, mogą występować chwilowe wstrzymania ruchu podczas prowadzenia prac związanych z wycinką drzew" – podał na swojej stronie internetowej gdyński magistrat.
Budowę obwodnicy zrealizuje konsorcjum dwóch spółek: Polimex Infrastruktura i Polimex Mostostal. Koszt to ponad 78 mln zł.
Miasto zapowiada, że planuje zrealizować inwestycję ze środków własnych, jednak będzie starało się uzyskać dofinansowanie w ramach unijnych funduszy, na przykład z programu FEnIKS (Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko) w perspektywie 2021-2027. (
GALERIA: Nie pomogły im "Kuchenne Rewolucje". Te restauracje na Pomorzu upadły po programie