Po przeprowadzonej w Gdańskim Zarządzie Dróg i Zieleni analizie określono ile i w jakich miejscach bilbordy mogą stanąć. Poszczególne lokalizacje zebrane zostały w 14 pakietów. 10 pakietów zawierało po 6 lokalizacji, natomiast 4 pakiety obejmowały 1 lokalizację. Zainteresowanie umieszczeniem nośników reklamowych wyraziło 5 podmiotów.
Kwoty za umieszczenie nośników reklamowych w lokalizacjach ze wszystkich 14 pakietów wyniosą 6100 zł za jeden dzień, czyli 2,2 mln zł rocznie. Najdroższe bilbordy staną m.in. przy Czarnym Dworze, ulicach Obrońców Wybrzeża, Wita Stwosza, Chłopskiej oraz alei Jana Pawła II. Tutaj stawka za m kw. osiągnęła 4,50 zł za dzień ekspozycji. Wpływy te przeznaczone zostaną na pielęgnację zieleni i nowe nasadzenia w pasach drogowych.
Oprócz wniesienia opłaty za możliwość ustawienia bilbordów firmy zobowiązane są do posadzenia zieleni i pielęgnowania jej przez okres 3 lat. W sumie w pasach drogowych posadzonych ma zostać 170 drzew.
Po opublikowaniu oficjalnych wyników przedsiębiorcy mają teraz 30 dni na podpisanie umowy, a następnie, po uzyskaniu stosownych pozwoleń na budowę, będą mogli przystąpić do prac związanych z montażem bilbordów. Umowy z poszczególnymi podmiotami podpisane zostaną na 10 lat.