Lepszy dojazd mieszkańców Kartuz
Ważą się losy budowy skrótu od Kartuz do obwodnicy metropolitalnej. Niewiele czasu zostało na dopięcie formalności w takim czasie, by nie stracić dofinansowania na przebudowę gruntowego dziś odcinka drogi powiatowej przez las z Babiego Dołu do Borowa. Bez tego połączenia mieszkańców nie ominą korki w Żukowie.
Polecany artykuł:
Kilometr już powstał, a kolejne dwa czekają na realizację, bo rozwiązano umowę z projektantem. By dostać dofinansowanie rządowe nowa umowa musi być podpisana do połowy grudnia. Są jednak kolejne problemy do rozwiązania po drodze.
Projekt, który powstał, rozliczymy rzetelnie i zapłacimy wykonawcy za wykonaną pracę, natomiast zmartwieniem zwycięskiej firmy będzie to, by projekt dokończyć. Mieliśmy nadzieję, że uda nam się zrobić dokumentację bez wykonywania raportu oddziaływania na środowisko, bo droga nie leży w obszarze Natura 2000, ale Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska uznała, że na nią oddziałuje - mówi Bogdan Łapa, starosta kartuski.
W 2016 r. został oddany do użytku I odcinek obwodnicy Kartuz. Droga nie rozwiązała komunikacyjnych problemów miasta.
Wojewoda Pomorski informuje, że trwają prace nad opracowaniem dokumentacji projektowej III etapu drogowej inwestycji, który domknie obwodnice od południa, łączą drogi wojewódzkie 228 i 211.
Budowa obwodnicy Kartuz
Tymczasem biuro prasowe Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego we wtorek, 3 września poinformowało o podpisanej umowie na budowę obwodnicy Kartuz. Umowa została zawarta między dyrektorem Zarządu Dróg Wojewódzkich w Gdańsku i przedstawicielem wykonawcy prac.
spełnia się marzenie mieszkańców nie tylko Kartuz, ale i całego powiatu. Drugi etap obwodnicy zmieni oblicze powiatu kartuskiego. To ułatwienie dla mieszkańców, którzy codziennie dojeżdżają do pracy czy szkoły w Kartuzach, ale i wszystkich odwiedzających miasto
- powiedział marszałek województwa pomorskiego Mieczysław Struk.
Inwestycje drogowe w powiecie kartuskim
Jak podali urzędnicy, nowy odcinek obwodnicy Kartuz będzie miał około 4,4 km. Połączy drogi wojewódzkie 224 i 221. Trasa przebiegać będzie na północ od miasta, pomiędzy Grzybnem a Łapalicami.
Droga, podobnie jak na pierwszym odcinku będzie jednojezdniowa. W ramach prac powstaną trzy ronda: w Grzybnie, Prokowie i Łapalicach. Zapewnione zostanie również bezkolizyjne skrzyżowanie z linią kolejowa w stronę Sierakowic. Piesi zyskają chodniki oraz ciągi rowerowe.
Zadbaliśmy również o aspekty ekologiczne. Po raz pierwszy nad droga wojewódzką na Pomorzu zamontowane zostaną bramownice dla nietoperzy
tłumaczył dyrektor ZDW w Gdańsku Grzegorz Stachowiak.
Zgodnie z umową wykonawca prac będzie miał 24 miesiące na budowę. Następnie będą procedury odbiorowe i złożony zostanie wniosek o pozwolenie na użytkowanie. Droga powinna zostać oddana kierowcom najpóźniej na przełomie 2026 i 2027 roku.
Inwestycja będzie kosztować ok. 177 mln zł. Wykonawcą będzie konsorcjum firm Kobylarnia i Mirbud. Środki pochodziły z m.in. budżetu województwa pomorskiego i poszczególnych gmin.
GALERIA: 7 najciekawszych budynków w Gdańsku. Poznaj ich historię!