- Trzeba poszerzyć Obwodnicę Trójmiasta do trzech pasów ruchu w każdym kierunku, do tego jeszcze pas awaryjnego postoju,a tamten obiekt, pochodzący jeszcze z lat 70. uniemożliwiał rozbudowę Obwodnicy Trójmiasta. Sama rozbiórka wygląda w ten sposób, że będzie tam najpierw to przęsło podparte i potem sukcesywnie kawałkowany będzie ten obiekt, a urobek będzie wywożony - mówi Piotr Michalski z gdańskiego oddziału GDDKiA.
Podobne utrudnienia czekają kierowców w przyszłym tygodniu, bowiem drogowcy zajmą się drugą połową wiaduktu. A tymczasem na placu budowy Trasy Kaszubskiej zakończył się tak zwany okres zimowy.
- Ten front robót jest już zdecydowanie szerszy. Pojawiły się też prace bitumiczne przy wykonywaniu asfaltu lanego na obiektach mostowych. Wkrótce wykonawca na pierwszym odcinku wykona warstwę ścieralną na przestrzeni około półtora kilometra. Do tego jeszcze oczywiście jakieś prace ziemne, prace wykończeniowe, także pracy jest bardzo dużo - dodaje Michalski.
Ekspresówka z Gdyni do Strzebielina zostanie dopuszczona do ruchu w drugiej połowie czerwca.