Jak podkreślają urzędnicy - Voicebot to pierwszy w skali kraju system uruchomiony na poziomie miasta.
– Wszystko po to, by mieszkańcy, którzy chcą się połączyć z naszym magistratem, nie musieli oczekiwać na rozmowę. Tu wystarczy Voicebot, który umówi na wizytę, poda datę, godzinę i pokój, do którego należy się udać – tłumaczy Bartosz Bartoszewicz.
Nowe rozwiązanie to odpowiedź na potrzeby mieszkańców, które dynamicznie zmieniają się także w sytuacji ograniczeń związanych z epidemią. – Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 19 czerwca 2020 r. ustawodawca, pod rygorem kar, nałożył na urzędy szereg obostrzeń, w tym obowiązek utrzymywania dopuszczalnej liczby interesantów przebywających w tym samym czasie, w jednym pomieszczeniu, w liczbie jednej osoby na jedno stanowisko – przypomina wiceprezydent.
Voicebot to nie tylko spore ułatwienie dla interesantów. – To także duże odciążenie dla samych urzędników – dodaje wiceprezydent. – Dopiero w przypadku odwołania wizyty lub innych trudności, np. z rozpoznaniem przez asystenta nazwiska mieszkańca, Voicebot automatycznie łączy z konsultantem – mówi Bartoszewicz.
W ramach cyfrowych usług dla mieszkańców w ubiegłym roku uruchomiono również możliwość rezerwacji wizyty w UM za pomocą Karty Mieszkańca.