Kto uczestniczył w delegacji do Szwecji?
O przebiegu wizyty w Sztokholmie Aleksandra Dulkiewicz napisała w piątek 3 marca, w mediach społecznościowych.
ieszę się, że ponad podziałami politycznymi, wspólnie z partnerami z Metropolia Gdańsk-Gdynia-Sopot, pracujemy nad uruchomieniem systemu wynajmu rowerów Mevo 2.0.
- podkreśliła prezydent Gdańska. Dodała, że w wizycie w Sztokholmie uczestniczyła reprezentacja wszystkich klubów radnych zasiadających w Radzie Miasta na czele z przewodniczącą RMG Agnieszką Owczarczak.
Jaki był cel wizyty w Sztokholmie?
- Spotkaliśmy się z zastępcą burmistrza miasta Larsem Strömgrenem odpowiedzialnym za kwestie mobilności, by omówić ich doświadczenia z wprowadzania roweru miejskiego. Sztokholm od kilku miesięcy obsługiwany jest przez tą samą firmę, która poprowadzi system rowerowy na terenie naszego obszaru metropolitalnego. Dlatego spotkaliśmy się również z zarządem City Bike Global, by zweryfikować postępy w przygotowaniu uruchomienia Mevo 2.0. - opisała pobyt w Sztokholmie Aleksandra Dulkiewicz.
Jak podkreśliła w sprawie wdrożenie Mevo 2.0. “jeszcze dużo pracy przed nami”.
- Ale jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, w kwietniu rozpoczniemy wewnętrzne testy rowerów, a na początku lipca system roweru miejskiego wystartuje w pełnym zakresie. Trzymajcie kciuki! - napisała na Facebooku prezydent Gdańska.
Kilka podstawowych faktów o Mevo 2.0
Umowa z City Bike Global została podpisana w lutym 2022 r. na sześć lat. Do dotychczasowych 14 samorządów (Gdańsk, Gdynia, Sopot, Żukowo, Reda, Pruszcz Gdański, Tczew, Sierakowice, Rumia, Somonino, Stężyca, Kartuzy, Puck i Władysławowo) dołączyły Kolbudy i Kosakowo.
Operator na początku tego roku zobowiązał się, że cała flota Mevo 2.0 będzie fabrycznie nowa. To zmiana, na którą przystał Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot. Według wcześniejszych założeń, CityBike Global miał w pierwszym okresie wykorzystać rowery dostarczone przez firmę Nextbike, która ze względu na problemy finansowe w innych polskich miastach ogłosiła upadłość i została sprzedana zagranicznym właścicielom. Mimo technicznej możliwości uruchomienia starych rowerów, firma z Barcelony zdecydowała się na rozpoczęcie systemu z całkowicie nową flotą.
Rozruch systemu Mevo 2.0 zaplanowano na 8 kwietnia 2023 r.