Historia niezwykłej popularności klubu z gdańskiej klasy B miała swój początek 30 sierpnia. Tego dnia Latarnik Choczewo rozgrywał na swoim boisku mecz Pucharu Polski z Barcą Bolszewo. Spotkanie samo w sobie było niezwykle emocjonujące. Choć gospodarze prowadzili do przerwy 2:1, goście na początku drugiej połowy strzelili 3 bramki i gdy wydawało się, że to Barca awansuje do kolejnej rundy, tuż przed końcem meczu Latarnik wyrównał po bramce z rzutu karnego, doprowadzając tym samym do dogrywki. Dogrywka również zakończyła się remisem, a w rzutach karnych o jedną bramkę lepsi okazali się piłkarze Barcy.
To jednak nie emocjonujący przebieg spotkania rozsławił zespół z Choczewa na całym świecie, a zdarzenie, do którego doszło tuż przed końcem dogrywki. A konkretnie nagranie jednej akcji, które Latarnik Choczewo zamieścił w mediach społecznościowych. Na nagraniu widać jak obrońca gospodarzy ofiarnym wślizgiem i niecodziennym zwodem (siedząc już na murawie) przejmuje piłkę i rusza z nią w stronę bramki przeciwnej drużyny. Mija po drodze kilku przeciwników i nagle niezwykle brutalnym wślizgiem, przypominającym bardziej sporty walki niż piłkę nożną, zostaje powalony przez zawodnika Barcy na ziemię. Choć zagranie wyglądało bardzo niebezpiecznie piłkarzowi Latarnika na szczęście nie stało się nic poważnego. Zawodnik Barcy został ukarany czerwoną kartką, a następnie zawieszony na miesiąc przez PZPN.
Film z tego meczu stał się hitem internetu. Udostępnione na kanale Latarnika na TikToku nagranie w ciągu kilku dni obejrzało kilkaset tysięcy osób. Od tego czasu film zgromadził już blisko 7 mln odsłon. O światową sławę drużyny z Pomorza zadbał natomiast popularny Instagramowy kanał 433, który obserwuje blisko 70 mln osób z całego świata. Film zebrał blisko 2 mln polubień i doczekał się ponad 4 tys. komentarzy.
Polecany artykuł:
Do niezwykłej popularności filmu odniósł się również klub z Choczewa.
„Sukces ten jest nie tylko dowodem na siłę mediów społecznościowych, ale również na to, że w erze cyfrowej nawet najmniejsze kluby mają szansę na globalną rozpoznawalność. Filmik stał się punktem zwrotnym dla Latarnika, otwierając nowe możliwości i perspektywy przed klubem – czytamy na stronie Latarnika Choczewo. - Co to oznacza dla przyszłości Latarnika Choczewo? Już teraz można zauważyć wzrost zainteresowania klubem, co może przyciągnąć nowych sponsorów, a także zwiększyć zainteresowanie młodzieży piłkarską w regionie. Nie można też wykluczyć, że ten niespodziewany zwrot akcji przyczyni się do zwiększenia frekwencji na meczach, a Latarnik Choczewo stanie się symbolem tego, że w piłce nożnej nie ma rzeczy niemożliwych.”
Latarnik Choczewo jest obecnie liderem pomorskiej Klasy B w grupie Gdańsk I (8. szczebel rozgrywek piłkarskich w Polsce). W 11 rozegranych w tym sezonie spotkaniach zespół odnotował 8 zwycięstw, 2 remisy i 1 porażkę.