PKP Intercity wprowadziło przez kilka miesięcy wprowadzało pilotażowo graficzną rezerwację miejsc w wybranych składach wagonowych. Wcześniej rozwiązanie to było dostępne wyłącznie w elektrycznych zespołach trakcyjnych, czyli m.in. w pociągach Pendolino, FLIRT, czy Dart.
Przewoźnik częściowo rozszerzał tę funkcjonalność o kolejne pociągi. W czerwcu tego roku, wraz z wprowadzeniem wakacyjnego rozkładu jazdy, graficzna rezerwacja biletów PKP Intercity była dostępna w niemal 100 pociągach. Teraz jest ona dostępna na wszystkie krajowe połączenia. Jak się okazuje, graficzna rezerwacja miejsc nie działa tak jak powinna, a pasażerowie nie mogą kupić biletu.
Pasażerowie nie mogą kupić biletu na pociąg PKP. Błędy w graficznej rezerwacji miejsc
Jak piszą pasażerowie, strona się zawiesza, gubi sesję lub miejsca zajęte są oznaczone jako wolne. To powoduje, że nie mogą zarezerwować miejsc poprzez nową opcję, a bilety muszą kupić tradycyjnym sposobem.
"W ciągu tygodnia zamawiałem bilety na 4 różne pociągi i za każdym razem ten system działał źle, wyświetlając zajęte miejsca jako wolne."
"Za każdym razem jak wybieram konkretne miejsce na mapie i chcę przejść dalej, wywala mi stronę."
"Kiedy chcę wybrać miejsce to wykoleja system i twierdzi, że mojej sesji nie ma w systemie."
- piszą w opiniach pasażerowie.
Graficzna rezerwacja miejsc to funkcjonalność znana podróżnym m.in. z linii lotniczych. Pozwala wybrać konkretne miejsce w wagonie czy sprawdzić frekwencję w danym pociągu. Miała ona sprawić, że komfort podróży będzie większy, bo w chwili rezerwowania miejsca widzimy, ile osób będzie podróżowało razem z nami w przedziale.
Zapytaliśmy, PKP Intercity, jak przebiegły testy rezerwacji, co obecnie dzieje się z systemem oraz kiedy zostaną usunięte błędy. Jak się dowiedzieliśmy, podczas testów nie było problemów z rezerwacją miejsc, a usterki mają być wkrótce usunięte.
PKP Intercity dołożyło wszelkich starań, aby jak najszybciej doprecyzować wskazania na grafice rozmieszczenia miejsc w wagonach. 18 grudnia br. została wprowadzona zmiana w oprogramowaniu odpowiedzialnym za wyświetlanie grafik wagonów, której celem było poprawienie stabilności działania usługi wyboru miejsca. W wyniku tego wdrożenia powinny zniknąć komunikaty o utracie sesji. Pracujemy jeszcze nad prawidłowym opracowaniem możliwości wyboru tzw. miejsc specjalnych, np. dla pasażera z rowerem czy osoby z dzieckiem – w niektórych typach wagonów potrzebna będzie korekta. Pracujemy nad tym, aby jak najszybciej usunąć zaistniałe niedogodności
- wyjaśnił Cezary Nowak, rzecznik prasowy PKP Intercity.
Najlepsze memy o żonie. Te obrazki rozbawią nie tylko mężczyzn do łez