Rewolucyjna zmiana w PKP Intercity. Nowa rezerwacja miejsc jest już dostępna

i

Autor: pixabay/PKP intercity, screen

Zmiany w PKP

Graficzna rezerwacja miejsc w PKP Intercity. Ułatwienie dla podróżnych czy wielka klapa?

Graficzna rezerwacja miejsc jest dostępna we wszystkich pociągach krajowych PKP Intercity. Ma być ułatwieniem dla wszystkich podróżnych. Jednak okazuje się, że nie wygląda to tak, jak zapowiadała kolej. Pasażerowie nie mogą dokonać rezerwacji i kupić biletu.

PKP Intercity wprowadziło przez kilka miesięcy wprowadzało pilotażowo graficzną rezerwację miejsc w wybranych składach wagonowych. Wcześniej rozwiązanie to było dostępne wyłącznie w elektrycznych zespołach trakcyjnych, czyli m.in. w pociągach Pendolino, FLIRT, czy Dart.

Przewoźnik częściowo rozszerzał tę funkcjonalność o kolejne pociągi. W czerwcu tego roku, wraz z wprowadzeniem wakacyjnego rozkładu jazdy, graficzna rezerwacja biletów PKP Intercity była dostępna w niemal 100 pociągach. Teraz jest ona dostępna na wszystkie krajowe połączenia. Jak się okazuje, graficzna rezerwacja miejsc nie działa tak jak powinna, a pasażerowie nie mogą kupić biletu. 

Pasażerowie nie mogą kupić biletu na pociąg PKP. Błędy w graficznej rezerwacji miejsc

Jak piszą pasażerowie, strona się zawiesza, gubi sesję lub miejsca zajęte są oznaczone jako wolne. To powoduje, że nie mogą zarezerwować miejsc poprzez nową opcję, a bilety muszą kupić tradycyjnym sposobem. 

"W ciągu tygodnia zamawiałem bilety na 4 różne pociągi i za każdym razem ten system działał źle, wyświetlając zajęte miejsca jako wolne."

"Za każdym razem jak wybieram konkretne miejsce na mapie i chcę przejść dalej, wywala mi stronę."

"Kiedy chcę wybrać miejsce to wykoleja system i twierdzi, że mojej sesji nie ma w systemie."

- piszą w opiniach pasażerowie. 

Graficzna rezerwacja miejsc to funkcjonalność znana podróżnym m.in. z linii lotniczych. Pozwala wybrać konkretne miejsce w wagonie czy sprawdzić frekwencję w danym pociągu. Miała ona sprawić, że komfort podróży będzie większy, bo w chwili rezerwowania miejsca widzimy, ile osób będzie podróżowało razem z nami w przedziale. 

Zapytaliśmy, PKP Intercity, jak przebiegły testy rezerwacji, co obecnie dzieje się z systemem oraz kiedy zostaną usunięte błędy. Jak się dowiedzieliśmy, podczas testów nie było problemów z rezerwacją miejsc, a usterki mają być wkrótce usunięte.  

PKP Intercity dołożyło wszelkich starań, aby jak najszybciej doprecyzować wskazania na grafice rozmieszczenia miejsc w wagonach. 18 grudnia br. została wprowadzona zmiana w oprogramowaniu odpowiedzialnym za wyświetlanie grafik wagonów, której celem było poprawienie stabilności działania usługi wyboru miejsca. W wyniku tego wdrożenia powinny zniknąć komunikaty o utracie sesji. Pracujemy jeszcze nad prawidłowym opracowaniem możliwości wyboru tzw. miejsc specjalnych, np. dla pasażera z rowerem czy osoby z dzieckiem – w niektórych typach wagonów potrzebna będzie korekta. Pracujemy nad tym, aby jak najszybciej usunąć zaistniałe niedogodności

- wyjaśnił Cezary Nowak, rzecznik prasowy PKP Intercity. 

Najlepsze memy o żonie. Te obrazki rozbawią nie tylko mężczyzn do łez

D. JOŃSKI: ZREALIZUJEMY KONKRETY W STO DNI, ALBO TROSZKĘ DŁUŻEJ