- GPEC przeprowadza barwienie wody w sieci ciepłowniczej w celu wykrycia nieszczelności.
- Do wody dodawany jest bezpieczny, spożywczy barwnik, który nie powinien przedostawać się do kranów.
- Jeśli zauważysz zieloną wodę w kranie, skontaktuj się z GPEC – to może oznaczać usterkę.
Dlaczego GPEC barwi wodę?
W ramach akcji do wody sieciowej dodawany jest bezpieczny barwnik spożywczy posiadający atest higieniczny. Przy prawidłowym działaniu instalacji barwiona woda nie powinna przedostawać się do kranów.
Jeśli jednak mieszkańcy zauważą wodę o nietypowej, zielonej barwie – powinni zgłosić to do Biura Obsługi Klienta GPEC.

Jak zgłosić problem?
W przypadku pojawienia się barwionej wody w instalacji domowej należy skontaktować się z GPEC:
- mailowo: [email protected]
- telefonicznie: 58 52 43 580
Zespół techniczny GPEC zlokalizuje źródło nieszczelności i dokona wymiany wadliwego wymiennika. Naprawa powinna nastąpić w ciągu 24 godzin – czas realizacji zależy od typu urządzenia.
Czy zielona woda jest bezpieczna?
Barwienie wykonywane jest przy użyciu barwnika spożywczego z atestem higienicznym – jest on w pełni bezpieczny zarówno dla instalacji, jak i zdrowia mieszkańców. Oznacza to, że można się w takiej wodzie kąpać, jednak nie należy jej używać do picia ani gotowania.
GALERIA: Zbudowali gdańskie Przymorze w Minecrafcie!
Jesteś świadkiem ciekawego zdarzenia w waszej okolicy? A może chcesz poinformować o trudnej sytuacji w Twoim mieście? Czekamy na zdjęcia, filmy i gorące newsy! Piszcie do nas na Facebooku lub na skrzynkę: [email protected].