Jeszcze nie tak dawno w całej Gdyni czuć było filmowe emocje. Festiwal Polskich Filmów Fabularnych to stały punkt w kulturalnym kalendarzu Gdyni. Co roku przyciąga gwiazdy i wybitnych twórców. Dla miłośników kina to prawdziwe filmowe święto, podczas którego mogą zobaczyć najlepsze dzieła polskiej kinematografii. Nie inaczej było tym razem.
W tym roku mogliśmy doświadczyć tego, jak film przenika się z miastem. Oganizatorzy FPFF zwrócili się do Traffic Design z pomysłem umieszczenia w przestrzeni miejskiej 10. przykazań filmowych Andrzeja Munka.
"Pomyśleliśmy, że to świetna okazja, aby nadać festiwalowi ducha zabawy. Czy jest lepszy sposób na zrobienie tego niż wysłanie zarówno miłośników filmu, jak i filmowców na miejską eskapadę w poszukiwaniu 10 przykazań?"
– piszą na stronie członkowie zespołu Traffic Design.
Skrupulatnie przeszukano miasto w poszukiwaniu miejsc, do których można było się przespacerować prosto z siedziby festiwalu. Miejsca te wykorzystano jako ambientowe spoty reklamowe. Traffic Design stworzył projekt oparty na typografii. Prostota pozwoliła na niezbędną wariację w celu dostosowania stylu wizualnego do wielu wybranych wcześniej punktów. Efekt? Uczestnicy 46. FPFF mogli „wczytać się w Gdynię” i zetknąć się z sentencjonalnymi myślami Andrzeja Munka oraz praktycznymi wskazówkami reżysera, które mówią m.in. o tym, co może być tematem filmu, jaką rolę w pracy nad filmem pełni poczucie humoru reżysera oraz kiedy film ma szansę, by naprawdę przemówić do publiczności.
Cytaty reżysera pojawiły się w nieoczekiwanych, ale i popularnych miejscach w Gdyni jak np. na pomniku Tadeusza Wendy (ul. Arkadiusza Rybickiego), w basenie przy Gdyńskim Centrum Filmowym (plac Grunwaldzki 1), na torcie w witrynie sklepu Delicje (ul. 10 Lutego 27) czy na koszulce wywieszonej w jednym ze stoisk w Halach Targowych (ul. Wójta Radtkiego 36).