Most Siennicki otwarto 8 czerwca 1912 po tym, jak rozebrano znajdujące się w tym miejscu fortyfikacje. W pierwszej wersji most był zwodzony.
Po wschodniej stronie mostu znajdowały się dwie wieżyczki, w których siedzieli operatorzy, którzy wznosili go w razie potrzeby.
Most Siennicki zastąpił przeprawę promową przez Martwą Wisłę pod Gęsią Karczmą i był kiedyś największym mostem zwodzonym nad Morzem Bałtyckim.
Polecany artykuł:
Po wojnie w 1947 roku most przekształcono w konstrukcję stałą, rezygnując z mechanizmu zwodzenia. Pierwszy remont Mostu Siennickiego potrzebny był już w 1949 roku.
W 1954 roku przeprowadzono prace konserwatorskie, a w 1964 przeprowadzono kolejny remont.
Most Siennicki pierwszy raz zamknięto w latach 70-tych
W roku 1975 trzeba było zamknąć most po raz pierwszy w związku z jego obsuwaniem się i koniecznością przeprowadzenia remontu.
W latach 80-tych Most Siennicki zupełnie przebudowano
Podczas remontu w latach 1986–1989 przeprowadzono generalny remont Mostu Siennickiego, podczas którego konstrukcję rozebrano praktycznie do zera i odbudowano.
Most Siennicki był zamknięty także w 2014 roku
W 2014 roku ramach Gdańskiego Projektu Komunikacji Miejskiej (etap IIIC) Most Siennicki był zamknięty dla samochodów. Tramwaje zostały dopuszczone w grudniu tego roku, pomimo trwającego remontu.