Ładowarka do telefonu

i

Autor: pixabay.com

Zakaz ładowania telefonów w pracy! Gdzie wprowadzają nowe metody na oszczędzanie?

2022-11-30 11:58

Zakaz ładowania telefonów komórkowych przez pracowników, zmniejszenie liczby lodówek i czajników elektrycznych i ograniczenie sprzątania urzędów po godzinach pracy – jak podał w środę "DGP", to tylko niektóre sposoby jakie mogą wprowadzić samorządy na zmniejszenie zużycia prądu, do którego zobowiązani są od 1 grudnia. Lista jest długa!

Jak podaje "Rz", "zakaz ładowania telefonów komórkowych przez pracowników, zmniejszenie liczby lodówek i czajników elektrycznych czy ograniczenie sprzątania urzędów po godzinach pracy – to tylko niektóre sposoby na zmniejszenie zużycia prądu, do którego zobowiązani są już od jutra. Kto nie oszczędzi 10 proc., ten decyzją prezesa Urzędu Regulacji i Energetyki może zapłacić nawet 20 tys. zł kary.

 

Chcesz zaoszczędzić pieniądze? Wyłącz te urządzenia z prądu [LISTA]

"Resort klimatu i środowiska uspokaja, że oszczędności mają dotyczyć tylko urzędów, a nie np. oświetlenia ulicznego. Samorządowcy alarmują jednak, że w tym roku będzie to wyjątkowo trudne, choćby ze względu na nowe obowiązki – wypłaty dodatków węglowych, a przede wszystkim sprzedaż węgla mieszkańcom"

– czytamy w "DGP".

W okresie od 1 grudnia 2022 r. do 31 grudnia 2023 r. kierownicy jednostek sektora finansów publicznych, zobowiązani są do zmniejszenia o 10% całkowitego zużycia energii elektrycznej w zajmowanych budynkach lub częściach budynków oraz przez wykorzystywane urządzenia techniczne, instalacje i pojazdy.

Jak podaje Gov.pl, do istotnych działań na rzecz poprawy efektywności energetycznej należy zaliczyć, m.in.:

1)    ograniczenie oświetlenia zewnętrznego, wyłączenie dobowej lub świątecznej iluminacji budynków;

2)    dążenie do zapewnienia temperatury pomieszczeń: przy ogrzewaniu budynku na poziomie 19 stopni Celsjusza, przy chłodzeniu budynku na poziomie 25 stopni Celsjusza;

3)    modernizację lub wymianę oświetlenia;

4)    zastosowanie systemów pomiarowych, monitorujących i sterujących w ramach wdrażania systemów zarządzania energią;

5)    wprowadzenie usprawnień organizacyjnych oraz działań edukacyjno-informacyjnych racjonalizujących zużycie energii przez pracowników urzędów;

6)    wykorzystanie ciepła odpadowego z serwerowni do ogrzewania zajmowanych budynków.

Wśród propozycji "dobrych praktyk na zmniejszenie zużycia energii w biurze", na rządowej stronie znalazły się wspomniane "ustawianie w sprzęcie komputerowym trybu oszczędzania energii", "wyłączanie przedłużaczy i ładowarek", czy nawet "korzystanie z lampek (oświetlenia na biurku) zamiast oświetlenia górnego".

Sonda
Czy obawiasz się coraz wyższych rachunków za prąd?
I. LESZCZYNA: INFLACJA PRZEBIJE 20% PO NOWYM ROKU