Sopocka uchwała krajobrazowa funkcjonuje od czerwca 2018 r. Z Sopotu zniknęło w tym czasie ponad 1300 nośników - billboardów, wielkoformatowych siatek banerowych, nieestetycznych reklam i szyldów. W 2023 r. zostało usuniętych lub zamienionych na spójne wizualnie 26 nośników reklamowych.
W minionych tygodniach zniknęły reklamy z budynków, płotów i balkonu na ulicach Sobieskiego, Ogrodowej, Chopina, Królowej Jadwigi, Bema i Haffnera.
Podczas wizji w terenie sprawdzamy, gdzie pojawiły się nowe nośniki reklamowe i czy są one zgodne z wymaganiami uchwały krajobrazowej. Obecnie zajmujemy się głównie poprawkami estetyki szyldów. Jest kilka reklam, nad którymi pracujemy od dłuższego czasu, ale jesteśmy na dobrej drodze do ich polubownego usunięcia lub zamiany. Sukces sopockiej uchwały krajobrazowej to efekt dobrej współpracy z przedsiębiorcami, wspólnotami mieszkaniowymi, mieszkańcami i agencjami reklamowym
- mówi wiceprezydent Sopotu Marcin Skwierawski.
Czym jest uchwała krajobrazowa?
Na mocy obowiązującej od września 2015 r. ustawy krajobrazowej gminy mogą uchwalać własne uchwały krajobrazowe, które wprowadzają jasne zasady i warunki umieszczania nośników reklamowych. Dzięki uchwałom władze mogą egzekwować sankcje za łamanie ustalonych zasad, a także pobierać opłaty za umieszczanie reklam.
Jesteś świadkiem ciekawego zdarzenia w waszej okolicy? A może chcesz poinformować o trudnej sytuacji w Twoim mieście? Czekamy na zdjęcia, filmy i gorące newsy! Piszcie do nas na: [email protected]