Na każdym kroku można znaleźć budki wypchane kolorowymi maskotkami, breloczkami i zabawkami w stylu labubu. Prym wiodą tu maskotki znane z... TikToka — pluszaki stylizowane na postacie z internetowych trendów i memów, które dzieci bezbłędnie rozpoznają jako must-have wakacji. Obok nich np. „ baleriny kapuszcziny” — nazwy, które dorosłym niewiele mówią, ale u dzieci wywołują entuzjazm.
Sprzedawcy są zgodni: "Brainroty" to najczęściej kupowane zabawki tego roku. Nie ma dnia, by ktoś nie wrócił po kolejną wersję breloczka czy większego pluszaka z tej kategorii" - mówią w rozmowie z nami.
Brainrot lub brain rot (z angielskiego „gnicie mózgu”) to slangowe określenie na treści internetowe pozbawione określonego znaczenia i celu oraz negatywnych skutków (psychologicznych, poznawczych itp.) przez nie wywołanych, potocznie przyrównywanych do „gnicia mózgu". Termin ten był używany w internecie w 2004 r., ale popularność zyskał w 2023 roku i stał się internetowym memem.
Ceny? Od kilku złotych za małe zawieszki, po kilkadziesiąt złotych za większe przytulanki (do nawet 100 zł). Ale jak mówią sprzedawcy — „ludzie biorą je jak świeże bułeczki”. Rodzice kupują je jako „niewinną pamiątkę z wakacji”, a dzieci zbierają całe serie. Popularna stały się także poduszki z popularnymi "postaciami" z TikToka.