Budowa linii kolejowej zwanej bajpasem kartuskim to trasa objazdowa z Gdańska do Kartuz przez Gdańsk Kokoszki i Starą Piłę, w śladzie dawnych linii kolejowych nr 234 i 229.
Jak informuje Urząd Miasta w Gdańsku, kończy się budowa linii kolejowej zwanej bajpasem kartuskim. W ramach tej inwestycji powstał nowy przystanek Gdańsk Kokoszki. lskie Linie Kolejowe prowadzą elektryfikację i budowę drugiego toru linii 201 linii Gdynia – Kościerzyna – Bydgoszcz. Bajpas kartuski pozwoli czas budowy na utrzymanie stałego połączenia Kartuz z Gdańskiem.
Polecany artykuł:
Bajpas kartuski to inwestycja samorządów i PKP, której całkowity koszt wynosi ponad 150 mln zł. Zgodnie z porozumieniem zawartym w 2019 r., należąca do samorządu województwa Pomorska Kolej Metropolitalna S.A. przy współpracy z miastem Gdańsk miała za zadanie odbudować 1,5-kilometrowy odcinek linii nr 234 między przystankami Gdańsk Kokoszki i Gdańsk Kiełpinek (43,3 mln zł). Te prace zostały już zakończone.
PKP Polskie Linie Kolejowe wzięły na siebie modernizację dalszych fragmentów trasy (112,5 ml zł). Inwestycja PLK obejmuje 9-kilometrowy odcinek linii 229 oraz remont 7-kilometrowego odcinka linii 234, na których nastąpi przywrócenie prędkości pociągów pasażerskich do 80 km/h
– czytamy na portalu gdansk.pl
Zmodernizowane będzie też 10 przejazdów kolejowo-drogowych oraz przejść dla pieszych.
Jak informuje UM, prace na tym fragmencie bajpasu kartuskiego są na finiszu.
Ostatnie informacje z PKP PLK, dotyczące zakończenia tej inwestycji mówiły o jesieni tego roku. W ramach tej inwestycji przebudowane bądź wybudowane od nowa zostały też perony w Gdańsku Kokoszkach, Leźnie, Starej Pile i Żukowie Zachodni
– informuje Miasto.
Jesteś świadkiem ciekawego zdarzenia w waszej okolicy? A może chcesz poinformować o trudnej sytuacji w Twoim mieście? Czekamy na zdjęcia, filmy i gorące newsy! Piszcie do nas na: [email protected]