Wiedza ukryta w grze komputerowej
Książki czy dokumenty historyczne to dla młodego pokolenia już archaiczne narzędzia do przyswajania wiedzy. Kolejne instytucje proponują interesujące rozwiązania technologiczne, dzięki którym młodzi ludzie łącząc przyjemne z pożytecznym mimowolnie uczą się ważnych i potrzebnych rzeczy. Prezentacja mobilnych skrzyń z edukacją historyczną, będących owocem pracy Biura Nowych Technologii IPN odbyła się w Klubie Bokserskim Brzostek Top Team. Wydarzenie zostało połączone z seminarium, podczas którego bokser Mateusz Masternak opowiedział historię swojego dziadka z czasów II wojny światowej.
Młodzież chętnie gra na komputerach czy konsolach. Nie możemy udawać, że tego nie zauważamy. Instytut Pamięci Narodowej Wydarzenie było dla nas nie tylko okazją do poznania fascynujących projektów, ale także do refleksji nad tym, jak przeszłość kształtuje naszą tożsamość i przyszłość. Podkreślono ważność poznawania historii poprzez nowoczesne technologie, co stanowi rewolucję w sposobie przekazywania wiedzy.
- przekazuje na profilu w mediach społecznościowych gdański IPN
Polecany artykuł:
Uczestnicy wydarzenia mieli okazję poznać mobilne skrzynie z immersyjną edukacją historyczną. Do wyboru są takie gry, jak:
- "Gra Szyfrów" - pierwszy gamingowy projekt IPN, przenoszący graczy w realia wojny polsko-bolszewickiej.
- "Lotnicy" - nowoczesny projekt gamingowy IPN, opowiadający losy polskich lotników z czasów II wojny światowej.
- "WARSAW RISING - miasto bohaterów" - gra komputerowa, w której uczestnicy przeżywają Powstanie Warszawskie.
- „Świadectwo poMOCY" - immersyjna etiuda filmowa w VR, przedstawiająca historię błogosławionej rodziny Ulmów.
Jesteś świadkiem ciekawego zdarzenia w waszej okolicy? A może chcesz poinformować o trudnej sytuacji w Twoim mieście? Czekamy na zdjęcia, filmy i gorące newsy! Piszcie do nas na Facebooku lub na skrzynkę: [email protected].