Jak wynika z badania EY, które "Rzeczpospolita" opisuje pierwsza, choć 80 proc. Polaków obawia się sprzedaży ich danych osobowych przez firmy stronie trzeciej, to 56 proc. je poda, gdy oznacza to łatwiejsze e-zakupy, a 55 proc. dla rekomendacji ofert.
To wyraźne rozdwojenie jaźni, choć coraz częściej korzystamy z nowych rozwiązań jak streaming wideo czy radio online, to jednocześnie aż 64 proc. Polaków nie czuje potrzeby nadążania za najnowszymi trendami w technologii. 72 proc. boi się bycia szpiegowanym poprzez urządzenia aktywowane głosem, a 79 proc. – kradzieży tożsamości
– czytamy w dzienniku.
Mniej osób chce udostępniać dane osobowe
Jak wskazuje "Rz", EY zwraca uwagę, że między majem 2022 a marcem 2023 o 8 pkt proc., do 54 proc., spadł odsetek konsumentów deklarujących chęć udostępnienia danych, aby otrzymać spersonalizowane oferty i promocje.
91 proc. dorosłych Polaków potwierdza w badaniach, że bezpieczeństwo ich danych osobowych jest dla nich bardzo ważne
– mówi Marcin Gozdek, dyrektor Rynku Detalicznego, BIK.