Polacy boją się sprzedaży danych osobowych, choć i tak je chętnie przekazują. „To wyraźne rozdwojenie jaźni”

i

Autor: Pixabay.com

badanie

Polacy boją się sprzedaży danych osobowych, choć i tak je chętnie przekazują. „To wyraźne rozdwojenie jaźni”

2023-07-27 8:22

Trzy czwarte Polaków boi się wycieków danych czy kradzieży tożsamości. Pomimo to blisko 60 proc. ankietowanych przekazuje dane, jeżeli kryją się za tym lepsze oferty czy można uzyskać inne ułatwienie. O nowych badaniach EY informuje czwartkowa „Rzeczpospolita”.

Jak wynika z badania EY, które "Rzeczpospolita" opisuje pierwsza, choć 80 proc. Polaków obawia się sprzedaży ich danych osobowych przez firmy stronie trzeciej, to 56 proc. je poda, gdy oznacza to łatwiejsze e-zakupy, a 55 proc. dla rekomendacji ofert.

To wyraźne rozdwojenie jaźni, choć coraz częściej korzystamy z nowych rozwiązań jak streaming wideo czy radio online, to jednocześnie aż 64 proc. Polaków nie czuje potrzeby nadążania za najnowszymi trendami w technologii. 72 proc. boi się bycia szpiegowanym poprzez urządzenia aktywowane głosem, a 79 proc. – kradzieży tożsamości 

– czytamy w dzienniku.

Mniej osób chce udostępniać dane osobowe

Jak wskazuje "Rz", EY zwraca uwagę, że między majem 2022 a marcem 2023 o 8 pkt proc., do 54 proc., spadł odsetek konsumentów deklarujących chęć udostępnienia danych, aby otrzymać spersonalizowane oferty i promocje.

91 proc. dorosłych Polaków potwierdza w badaniach, że bezpieczeństwo ich danych osobowych jest dla nich bardzo ważne 

– mówi Marcin Gozdek, dyrektor Rynku Detalicznego, BIK.

W poł roku blisko 3 mln pasażerów na gdańskim lotnisku. Dokąd najchętniej latamy z Gdańska?

Nieudane małżeństwa Violetty Villas. Historiaz Koprem