Każdego dni wykonujemy mniejsze i większe transakcje w Internecie. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów ostrzega, że nie wszystkie są bezpieczne.
– W związku z postępem technologicznym, a także pandemią koronawirusa, coraz więcej transakcji zawieranych jest w internecie, tj. na odległość. Niestety, wykorzystują to również oszuści – mówi Tomasz Chróstny, prezes UOKiK.
Aby uświadomić użytkownikom Internetu, jakie niebezpieczeństwa na nich czyhają, UOKiK we współpracy z Fundacją ProPublika uruchomił portal http://konsument.edu.pl/. To strona internetowa symulująca portal społecznościowy. Pokazano na niej, w jaki sposób można stracić dane i pieniądze.
– Wygląd strony internetowej, jej zawartość, mechanizmy i stosowane interakcje są identyczne jak te, z którymi faktycznie spotyka się konsument w sieci, zatem użytkownik zachowuje się naturalnie – wybiera towar, jego parametry, decyduje o sposobie dostawy i formie płatności, wypełnia formularz, zapoznaje się z materiałem reklamowym czy też wchodzi w konwersację z chatbotem – czytamy na stronie internetowej projektu.
KLIKNIJ W GALERIĘ I SPRAWDŹ, JAK CHRONIĆ SIĘ PRZED OSZUSTAMI W SIECI! >>>
Porady pochodzą ze strony http://konsument.edu.pl.
Każda sytuacja zawiera podsumowanie. Dzięki niemu użytkownik poznaje konsekwencje lekkomyślnych decyzji, dowiaduje się, co sprawdzić, aby nie paść ofiarą oszustwa i gdzie się zwrócić, jeśli do niego dojdzie.
Polecany artykuł: