- Vollmart, nowy „hard dyskont”, wchodzi na polski rynek, obiecując błyskawiczną ekspansję i otwarcie sklepów w 3-4 tygodnie.
- Sieć stawia na niskie ceny i prostotę, świadomie rezygnując z drogiego marketingu, aby konkurować bez bezpośredniej „wojny z gigantami” takimi jak Biedronka czy Lidl.
- Czy to podejście, skupione na zadowoleniu klienta i braku promocji, przekona polskich konsumentów i zagrozi pozycji liderów rynku?
Nowa sieć sklepów. Ekspansja w ekspresowym tempie
Vollmart otworzył właśnie kolejny sklep i nie zamierza zwalniać. Firma nie zdradza dokładnych planów rozwoju, ale w rozmowie z reporterką Radia Eska zapewnia, że jest w stanie uruchomić nową placówkę w zaledwie 3–4 tygodnie od podpisania umowy do otwarcia. Na ten moment posiada 12 sklepów. Vollmart stawia na model „hard dyskontu”, w którym priorytetem jest niska cena, a nie rozbudowany marketing czy nowoczesne technologie.
– Jesteśmy przygotowani na duże tempo ekspansji, ale wiele zależy od finansowania – rozmowy trwają – mówi Dawid Muskus, dyrektor marketingu i sprzedaży Vollmart.
Vollmart celuje zarówno w mniejsze miasta (20–30 tys. mieszkańców), jak i duże aglomeracje z atrakcyjnymi lokalizacjami.
Nie chcą „wojny z gigantami”, ale chcą kawałek rynku
Choć wielu porównuje Vollmart do Biedronki czy Lidla, przedstawiciele firmy zaprzeczają, że planują bezpośrednią walkę z największymi.
Absolutnie nie mamy zamiaru walczyć z dużymi konkurentami. Chcemy zapewnić klientom coś extra, czego nie znajdą gdzie indziej. Chcemy zabrać kawałek tego tortu w każdej miejscowości gdzie mamy sklep, głośno i otwarcie komunikując co gwarantujemy: zachwycające ceny, prostota i szybkość zakupów oraz obsługę klienta. Obsługę, a nie kasowanie towaru.
Vollmart zaznacza, że ogranicza koszty do minimum.
– Świadomie oszczędzamy na marketingu, wyposażeniu i drogich nowinkach technologicznych, żeby klient miał najlepszą cenę bez konieczności polowania na promocje – tłumaczy przedstawiciel sieci. "Wszystko po to, aby klient opuścił nasz sklep zachwycony i chciało tym opowiedzieć. Sami wiemy jak to wygląda w innych sieciach. My uważamy, że definicja produktywności nie jest zaszyta w przeliczeniu obrotu na ilość przepracowanych godzin, a definiuje ją zadowolenie klienta i jego zachwyt naszym sklepem."
Firma stawia też na obsługę klienta jako kluczowy element swojej przewagi. – U nas klient to gość. Doradzamy, rozmawiamy, pomagamy – nie tylko kasujemy towar – dodaje.
Dyskont dla klientów indywidualnych i firm. Te produkty to prawdziwe hity sklepów
Vollmart chce też przyciągnąć małych przedsiębiorców, którzy dotychczas korzystali z hurtowni typu cash & carry.
– U nas można kupić hurtową ilość towaru bez limitów, o dowolnej porze – zapewnia sieć.
Największą popularnością w sklepach cieszą się obecnie słodycze, bakalie, przetwory słoikowe i mrożonki, czyli produkty, które Polacy chętnie kupują na zapas.
Lokalni dostawcy i plany na markę własną
Firma coraz śmielej współpracuje z lokalnymi producentami – w jednym ze sklepów testuje świeże pieczywo, w innym warzywa i owoce od regionalnych dostawców.
– Produkty regionalne już wprowadzamy. Marka własna to plan na później, gdy będziemy mieć większą skalę działalności. Nasza marża nie przekracza w totalu 20% a mimo tego udaje nam się spinać ten biznes. – tłumaczy Vollmart.
Klienci zmęczeni promocjami i aplikacjami
Vollmart dostrzega, że klienci są coraz bardziej zmęczeni marketingowym szumem – licznymi promocjami, kartami lojalnościowymi i aplikacjami.
– U nas za określoną kwotę w portfelu zawsze kupisz tyle samo. Nie musisz śledzić promocji, gromadzić punktów ani kupować na zapas – mówi przedstawiciel firmy.
To podejście może trafić do konsumentów, którzy cenią prostotę i transparentność cen, a nie „efekty specjalne” w sklepie.
 
               
		                 
                   
             
            
         
            
         
            
         
            
         
            
         
            
         
            
         
            
         
            
         
            
         
            
         
            
         
            
         
            
         
            
         
            
         
            
         
            
         
            
         
            
         
            
         
            
         
            
        