Spółka Międzynarodowe Targi Gdańskie ogłosiła konkurs na realizację tej inwestycji, która ma kosztować ok. 140 mln zł. Czwarta hala MTG będzie miała charakter wielofunkcyjny. W razie potrzeby będzie można w niej stworzyć na potrzeby kongresowe audytorium na ok. 1200 miejsc. Hala ma być gotowa do użytku w lipcu 2025 r., a hotel rok później.
O planach inwestycyjnych poinformowano w środę (10 lipca) na konferencji prasowej w miejscu, gdzie zostanie zbudowana hala wraz z hotelem.
Nowa hala i hotel to nie tylko nowy impuls rozwoju gospodarczego, ale także możliwość przyciągania do Gdańska takich wydarzeń, które dotychczas z braku miejsca nie mogły się u nas odbywać. Po okresie pandemii COVID-19 widzimy, że ludzie wracają do bezpośrednich spotkań, relacji twarzą w twarz oraz prezentacji swoich pomysłów i towarów na żywo, a przemysł targowo-kongresowy znów jest na fali
– powiedziała Aleksandra Dulkiewicz.
Prezydent Gdańska podkreśliła, że tylko w ubiegłym roku Międzynarodowe Targi Gdańskie podczas różnych wydarzeń odwiedziło 250 tysięcy osób.
Musimy być przygotowani do obsługi większych wydarzeń np. konferencji czy kongresów medycznych, w których w jednym czasie i jednym miejscu może wziąć udział ponad tysiąc osób. Ta inwestycja będzie spełnieniem standardów znanych z Europy Zachodniej
- dodała.
Perspektywa nowej hali już teraz otworzyła drzwi do zakontraktowania 35. dorocznego spotkania hipertensjologów z całego świata - European Meeting on Hypertension, które odbędzie się w AMBEREXPO pod koniec maja 2026 r. Dopinane są także szczegóły kolejnego, międzynarodowego kongresu medycznego.
Polecany artykuł:
Chcemy, żeby to nowe centrum wystawienniczo-kongresowe z hotelem odpowiadało wyzwaniom współczesnego świata, XXI wieku. W ubiegłym roku Międzynarodowe Targi Gdańskie zorganizowały ponad 110 wydarzeń
– zaznaczył Mieczysław Struk, marszałek województwa pomorskiego.
Piotr Grzelak, zastępca prezydenta Gdańska ds. zrównoważonego rozwoju i gospodarki, zajmujący się na co dzień m.in. programem “Innowacyjne Miasto” zwrócił uwagę, że planowana przez AmberExpo inwestycja to kolejne narzędzie w mieście, które pomoże zrównoważyć tradycyjny ruch turystyczny, ale też ten związany z obsługą większych spotkań i seminariów.
W procedurze konkursowej na wybór partnera do budowy hali wraz z hotelem połączonej z późniejszą dzierżawą i zarządzaniem częścią hotelową MTG roześle zapytania do 15 podmiotów gospodarczych.
Wnioski o dopuszczenie do udziału w konkursie MTG przyjmuje do 9 sierpnia 2024 r.
Szacujemy, że koszty budowy wyniosą około 140 mln zł. Mamy potwierdzenie o słuszności tego przedsięwzięcia od Urzędu Miasta Gdańska oraz Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego, czyli naszych dwóch głównych właścicieli, odzwierciedlony w wieloletnich prognozach finansowych. Mamy decyzję od Pekao SA na finansowanie projektu, plus negocjujemy z PFR zaangażowanie kapitałowe. Dodatkowo, od dzierżawcy będziemy oczekiwać czynszu dzierżawnego, który pozwoli obsłużyć finansowanie hotelu
- dodał Andrzej Bojanowski.
Hala i hotel – jak to będzie wyglądało? Kiedy budowa?
Pierwsza gotowa będzie hala spełniająca cele wystawiennicze i konferencyjne oraz przystosowana do produkcji filmowej i działalności estradowej. Obiekt o powierzchni ok. 3990 m2 ma być oddany do użytku w lipcu 2025 r. Hala będzie też mieć na zapleczu część magazynową o powierzchni ok. 1514 m2.
W trzygwiazdkowym hotelu o powierzchni ponad 7100 m2 znajdzie się 160 pokoi (34 - jednoosobowe, 122 - dwuosobowe, w tym 4 dostosowane dla osób niepełnosprawnych, 4 - trzyosobowe). Jego otwarcie planowane jest w czerwcu 2026 r.
Nowy obiekt powstanie na działce znajdującej się między obecnym kompleksem AMBEREXPO a przystankiem kolejowym Gdańsk Stadion Expo. Na dachach hali i hotelu znajdą się panele fotowoltaiczne.
GALERIA: Parki wodne na Pomorzu
Jesteś świadkiem ciekawego zdarzenia w waszej okolicy? A może chcesz poinformować o trudnej sytuacji w Twoim mieście? Czekamy na zdjęcia, filmy i gorące newsy! Piszcie do nas na Facebooku lub na skrzynkę: [email protected].