Rowery Mevo po raz drugi. Jak tym razem wypadnie cały system? Ja już przetestowałam

i

Autor: Anna Gawrońska

Mevo 2.0

Nasz test rowerów Mevo: ciężkie i mało zwrotne, ale ma swoje plusy

Pierwszy system Mevo okazał się niewypałem. Od 8 miesięcy funkcjonuje nowy Mevo 2.0. Jak jedzie się na miejskim rowerze? Przed wprowadzeniem do użytku go przetestowaliśmy!

8 miesięcy temu został uruchomiony nowy system rowerów miejskich Mevo. Dostępne są dwa rodzaje jednośladów: tradycyjne i z napędem elektrycznym. Rower przetestowałam w sierpniu 2023 roku. Przypominamy ocenę systemu z zeszłego roku. 

Ocena pochodzi z sierpnia 2023 roku. Funkcjonalność roweru od tamtego czasu nie uległa zmianie, lecz błędy systemowe zostały rozwiązane. 

Nowy rower miejski jest ciężki, ale szybki

Zdjęcia nowych rowerów Mevo 2.0 już od jakiegoś czasu są dostępne w internecie. Internauci śmieją się, że są to „rowery pancerne”. Po części niestety muszę się  zgodzić. Rower jest ciężki i mało zwrotny, ale na pewno wytrzymały. Maszyna waży 40 kilogramów z czego 7,5 kg to bateria. Waga ta powoduje, że nie zakręty nie będą dla nas łatwe do pokonania. Podniesienie czerwonego jednośladu wymaga od nas dużo siły. Sprawy nie polepsza brak przerzutek, które naprawdę się przydają, zwłaszcza gdy jedziemy pod górę.

Mevo przetestowałam pod górę, z górki i na prostej drodze. Jak z górki i na prostej drodze całkiem dobrze sobie radził, tak pod górkę trzeba było użyć całkiem sporo siły. Plusem jest napęd. Wspomaganie elektryczne ułatwia przemieszczanie się. Szybko zrywa i jesteśmy w stanie nabrać dużej prędkości. Niestety w moim przypadku pod górę napęd nie zadziałał.

Bateria, która zasila rower ma pojemność 1033 Wh i można przejechać nią ponad 100 kilometrów. Spokojnie powinniśmy dojechać z Gdańska do Pucka i jeszcze wrócić.

Podczas jazdy na rowerze naładujesz telefon

Rower posiada opony bezdętkowe, niewymagające uzupełniania powietrzem. Atutem jest uchwyt na telefon, a także indukcyjna ładowarka do smartfona. Mamy tutaj również licznik naładowania i prędkości. W rowerze wbudowany jest także dzwonek i dołączony koszyk. 

Do plusów zaliczyłabym duże, wygodne siodełko i masywną stopkę, która zapewnia, że rower będzie stał stabilnie i się nie przewróci na wietrze.

Obsługa klienta bardzo na plus

W trakcie testowania napotkałam dwa problemy. Pierwszy z nich przy instalacji aplikacji. Gdy zadzwoniłam do biura obsługi klienta szybko udzielono mi potrzebnych informacji.

Następnie, w trakcie jazdy wyłączył się mój telefon, przez co miałam problem z oddaniem go na stacji. Aplikacja nie widziała, że założyłam blokadę na koła i nie wyświetlała komunikatu, że jazda została zakończona. Tutaj również telefon w biurze obsługi klienta został szybko odebrany, zgłoszenie przyjęte, a jazda zakończona zdalnie.

Aplikacja prosta w obsłudze

Jeśli chodzi o samą aplikację to jest ona przejrzysta i szybka w obsłudze. Nie ma tutaj zbędnych odnośników, które wprowadzałby w błąd. Po włączeniu wyświetla się mapka z dostępnymi stacjami. Po kliknięciu w odpowiednią, należy zeskanować kod QR i można ruszać w drogę. Aby zakończyć jazdę wystarczy zablokować koła w rowerze, a w aplikacji powinien pojawić się komunikat o zakończonej jeździe.

Wygląd aplikacji Mevo 2.0

i

Autor: screen aplikacji

Ile będzie kosztowało wynajęcie roweru w systemie Mevo 2.0?

Umowa z City Bike Global została podpisana na 6 lat. Do dotychczasowych 14 samorządów: Gdańsk, Gdynia, Sopot, Żukowo, Reda, Pruszcz Gdański, Tczew, Sierakowice, Rumia, Somonino, Stężyca, Kartuzy, Puck i Władysławowo dołączyły Kolbudy i Kosakowo. Do dyspozycji mieszkańców będzie 4099 rowerów oraz 717 stacji.

Miesięczna taryfa to 29,99 złotych, roczna – 259,99 złotych. Pozwoli ona na przejechanie 120 minut jazdy dziennie rowerem tradycyjnym lub 60 minut jazdy rowerem elektrycznym. Taryfa minutowa to 0,15 zł/1min – rower tradycyjny, 0,30 zł/1 min – rower elektryczny.

Wypożyczenie roweru na 48 godzin kosztować będzie 59,99 złotych i pozwoli na 480 minut jazdy dziennie rowerem tradycyjnym oraz 240 min jazdy dziennie rowerem elektrycznym .

Po wykorzystaniu abonamentowych minut jazda rowerem tradycyjnym będzie kosztowała o,10 zł, a rowerem elektrycznym 0,20 zł.

Cennik za wynajem rowerów jest wyższy niż w poprzednim systemie Mevo. Opłata miesięczna jest droższa o 20 złotych, a roczna o 159 złotych. 

Jesteś świadkiem ciekawego zdarzenia w waszej okolicy? A może chcesz poinformować o trudnej sytuacji w Twoim mieście? Czekamy na zdjęcia, filmy i gorące newsy! Piszcie do nas na Facebooku lub na skrzynkę: redakcja.trojmiasto@eska.pl.

Pomorskie. Test roweru elektrycznego Mevo 2.0