System FALA zyskuje coraz większą popularność wśród mieszkańców regionu i turystów. Od końca października 2024 roku odnotowano kolejny milion transakcji, a wartość sprzedaży biletów w FALI wzrosła do ponad 15 mln złotych.
Wymiana kart trwa od 26 lutego 2025 roku. Dotychczas prawie 48 tys. użytkowników założyło konto w Systemie FALA, a Kartę FALA otrzymało już ponad 24 tys. osób. Użytkownicy tych kart z jednej strony zyskują nowoczesne i bezpieczne nośniki, z drugiej zaś możliwość kupowania biletów za pomocą Karty FALA w tramwajach, autobusach, trolejbusach i na dworcach kolejowych. Oszczędzają też czas, kupując potrzebne bilety za pomocą aplikacji „System FALA” oraz w portalu.
Pasażerowie zyskują również możliwość podróżowania komunikacją miejską z kartą lub aplikacją FALA w innych miastach regionu, a także na całej sieci kolejowej województwa (SKM i POLREGIO). Dodatkowo w ramach Taryfy Pomorskiej mogą pojechać pociągiem do Elbląga i Grudziądza.
Bilety metropolitalne (MZKZG) dostępne w FALI
Bilety emitowane przez Metropolitalny Związek Komunikacyjny Zatoki Gdańskiej są już do kupienia w Systemie FALA.

Cieszy fakt, że oferta biletów MZKZG jest już dostępna w FALI. Pracowaliśmy intensywnie, aby było to możliwe przed końcem maja. To z pewnością dobra wiadomość dla pasażerów, którzy korzystają z biletów okresowych na więcej niż jedno miasto i kolej
– mówi Radomir Matczak, prezes InnoBaltica Sp. z o.o.
Gdzie i jak wymienić lub zamówić Kartę FALA?
Wymiany kart można dokonać on-line lub stacjonarnie. Wnioski o wydanie Karty FALA należy składać w punktach sprzedaży biletów:
- Punkt Obsługi Klienta ZTM w Gdańsku, Gdańsk, ul. Kilińskiego 4 (czynny: poniedziałek-piątek: 6.30-20.30)
- Punkt Obsługi Klienta ZTM w Gdańsku, Gdańsk, ul. Świętokrzyska 15 (czynny: poniedziałek, czwartek, piątek: 7.00-14.30 oraz wtorek, środa: 10.00-17.30)
- Kasa biletowa SKM - Gdańsk, Dworzec PKP Gdańsk Wrzeszcz (czynna: poniedziałek-piątek: 6.00-19.00 sobota: 6.00-9.00 niedziela: 8.00-18.00)
- Kasa biletowa SKM - Dworzec PKP Gdańsk Główny (tunel) (czynna: poniedziałek-piątek: 6.00-20.00 sobota: 6.00-20.00 niedziela: 6.00-18.00)
- Kasa biletowa SKM - Dworzec PKP Sopot (kasa nr 3) (czynna: poniedziałek-piątek: 6.00-20.00 sobota: 7.00-19.00 niedziela: 7.00-19.00)
- Kiosk w przychodni lekarskiej Morena, Gdańsk, ul. Jaśkowa Dolina 105 (czynny: poniedziałek-piątek: 8.00-17.00)
GALERIA: Bulwar w Gdyni w nowej odsłonie. Zakończono remont tuż przed wakacjami
Jesteś świadkiem ciekawego zdarzenia w waszej okolicy? A może chcesz poinformować o trudnej sytuacji w Twoim mieście? Czekamy na zdjęcia, filmy i gorące newsy! Piszcie do nas na Facebooku lub na skrzynkę: [email protected].