– Nadchodzi jesień, warunki pogodowe coraz mniej sprzyjają oczekiwaniu na zewnątrz budynku, dlatego uruchamiamy poczekalnię, która pozwoli bezpiecznie i komfortowo załatwiać swoje sprawy, oczywiście z zachowaniem zasad dystansu społecznego. W poczekalni będzie można też skorzystać z pomocy pracownika Gdyńskiego Centrum Kontaktu, który pomoże np. przy zakładaniu profilu zaufanego czy konta mieszkańca i wytłumaczy, jak urzędowe sprawy można w łatwy sposób załatwić online – mówi Rafał Klajnert, dyrektor Urzędu Miasta Gdyni.
Pandemia znacząco utrudnia załatwianie urzędowych spraw. By odebrać prawo jazdy - trzeba się wcześniej umówić. A później... poczekać.
– Swoją sprawę zgłosiłem jakoś w połowie sierpnia. Dopiero teraz mogę odebrać dokumenty – mówi gdynianin. – Przyszłam z wymianą dowodu osobistego. Od kiedy zapisałam się, oczekiwanie zajęło dokładnie trzy tygodnie – dodaje mieszkanka.
Urzędnicy zachęcają by mieszkańcy korzystali z wrzutni na dokumenty bądź specjalnego paczkomatu, który umożliwia - np. rejestrację pojazdu.