W planach jest stworzenie na dawnych terenach kolejowych dzielnicy z mieszkaniami, biurami, sklepami i terenami rekreacyjnymi.
W tym roku spółki z Grupy PKP powróciły do realizacji projektów deweloperskich i wznowiły pracę nad kolejnym z nich o nazwie Gdynia Międzytorze. Efektem ostatnich działań jest zawarcie umowy z nowym inwestorem, co pozwoli przyspieszyć budowę
– poinformowało biuro komunikacji PKP.
W poniedziałek spółki z Grupy PKP: Polskie Koleje Państwowe S.A. i Xcity Investment sp. z o.o., oraz obecni partnerzy: Semeko Grupa Inwestycyjna S.A. i Semeko SPV II sp. z o.o., rozszerzyły grono inwestorów uczestniczących w projekcie o firmę NDI Development sp. z o.o. z Grupy NDI.
Zawarta umowa pozwoli na przyspieszenie prac przygotowawczych związanych z projektem w taki sposób, aby roboty budowlane przy pierwszych obiektach mieszkalnych mogły rozpocząć się jeszcze w 2026 r.
– podkreślono.
W informacji wskazano, że zagospodarowanie na nowo gdyńskiego Międzytorza pozwoli stworzyć w tej części śródmieścia nowoczesną, wielofunkcyjną dzielnicę.
Nowe budynki wraz z otoczeniem mają powstać w rejonie pomiędzy ul. Jana z Kolna a stacją Gdynia Port; na Międzytorzu powstanie 4730 mieszkań wraz z zabudową o charakterze biurowym i handlowo-usługowym. Zaplanowano także budowę nowych dróg i stworzenie terenów zielonych. Szacowana wartość inwestycji to ok. 3,5 mld zł. Jak informuje PKP, projekt będzie realizowany etapami, do 2038 r. Zdaniem cytowanego w komunikacie prezesa zarządu PKP S.A. i Grupy PKP Alana Beroud, zawarcie umowy z NDI Development jest nowym etapem współpracy z partnerami zewnętrznymi przy realizacji projektów deweloperskich.
Niedawno zapowiedzieliśmy, że aktywnie wracamy do zagospodarowywania byłych terenów kolejowych i to już się dzieje. Kolej od samego początku swojego istnienia pełniła funkcje miastotwórcze i może, a wręcz powinna pełnić je również dzisiaj. Jednym ze sposobów jest właśnie znalezienie nowych pomysłów na tereny, które w związku z modernizacją kolei, usprawnieniom procesów przewozowych nie pełnią już swoich pierwotnych funkcji
– stwierdził Beroud.
W informacji podano, że dzięki zawartej umowie podmioty zaangażowane w realizację przedsięwzięcia zyskały partnera, który dokapitalizuje projekt i wspólnie z dotychczasowym inwestorem będzie odpowiedzialny za wykonanie zadań określonych w kontrakcie.
Polskie Koleje Państwowe oraz ich spółka zależna Xcity Investment będą mogły skutecznie współpracować przy realizacji tak długo oczekiwanej inwestycji, osiągając większe korzyści niż w przypadku zwykłej sprzedaży zbędnych nieruchomości
– podkreślono.
GALERIA: Hala Targowa w Gdańsku zostaje zamknięta. Przejdzie generalny remont [WIZUALIZACJE]
Jesteś świadkiem ciekawego zdarzenia w waszej okolicy? A może chcesz poinformować o trudnej sytuacji w Twoim mieście? Czekamy na zdjęcia, filmy i gorące newsy! Piszcie do nas na Facebooku lub na skrzynkę: [email protected].