tik tok

i

Autor: iXimus/pixabay

Gdańsk podbije TikToka. Magistrat: „Chcemy dotrzeć do młodszych mieszkańców”

2021-04-02 7:22

Ulica Długa, Góra Gradowa i Zieleniak. A wszystko - w 15-sekundowym filmiku. Władze Gdańska chcą zaistnieć na TikToku. Miejski profil miałaby przez dwa lata prowadzić agencja, która zajęłaby się również pozostałymi kanałami takimi jak Twitter czy Instagram. Budżet na ten cel to... 800 tys. zł.

– Kwota 800 tys. zł na obsługę social mediów jest kwotą, która na pewno nie będzie wydana w całości. Po drugie jest to kwota, która jest określona na dwuletnią obsługę mediów społecznościowych – mówi Olimpia Schneider z gdańskiego magistratu. – TikTok ma nam pomóc w dotarciu do dzieci i młodzieży. Do tych, których nie znajdziemy już na Facebooku, Instagramie, a na pewno nie znajdziemy ich na Twitterze – dodaje Schneider.

Pomysł założenia miejskiego profilu na TikToku popiera Łukasz Chwieduk, Mistrz Europy we freestyle footballu. Od dwóch lat, jego triki z piłką, za pośrednictwem tego kanału ogląda prawie 800 tys. osób.

– TikTok to platforma z niesamowitym potencjałem. Dziś, jako właściciel agencji „PioNovo” sam pomagam w tworzeniu takich treści. Musimy pamiętać, że TikTok umożliwia w sposób organiczny, czyli nic nie płacąc, dotarcie do dziesiątek, setek a nawet tysięcy odbiorców – tłumaczy Chwieduk.

Miastem, które od kilku miesięcy prezentuje swoje treści na TikToku jest Łódź. – Dobrze, że Gdańsk dołącza do tego grona i idzie z duchem czasu – dodaje Chwieduk.

Gdańsk kilka lat temu, jako pierwsze polskie miasto, założył także konto w muzycznym serwisie Spotify. Na profilu znajdziemy 86 playlist.