– Kwota 800 tys. zł na obsługę social mediów jest kwotą, która na pewno nie będzie wydana w całości. Po drugie jest to kwota, która jest określona na dwuletnią obsługę mediów społecznościowych – mówi Olimpia Schneider z gdańskiego magistratu. – TikTok ma nam pomóc w dotarciu do dzieci i młodzieży. Do tych, których nie znajdziemy już na Facebooku, Instagramie, a na pewno nie znajdziemy ich na Twitterze – dodaje Schneider.
Pomysł założenia miejskiego profilu na TikToku popiera Łukasz Chwieduk, Mistrz Europy we freestyle footballu. Od dwóch lat, jego triki z piłką, za pośrednictwem tego kanału ogląda prawie 800 tys. osób.
– TikTok to platforma z niesamowitym potencjałem. Dziś, jako właściciel agencji „PioNovo” sam pomagam w tworzeniu takich treści. Musimy pamiętać, że TikTok umożliwia w sposób organiczny, czyli nic nie płacąc, dotarcie do dziesiątek, setek a nawet tysięcy odbiorców – tłumaczy Chwieduk.
Miastem, które od kilku miesięcy prezentuje swoje treści na TikToku jest Łódź. – Dobrze, że Gdańsk dołącza do tego grona i idzie z duchem czasu – dodaje Chwieduk.
Gdańsk kilka lat temu, jako pierwsze polskie miasto, założył także konto w muzycznym serwisie Spotify. Na profilu znajdziemy 86 playlist.