Budowa drogi do elektrowni jądrowej

i

Autor: GDDKiA

inwestycje

Będzie nowa droga krajowa w województwie pomorskim. Znamy szczegóły inwestycji

GDDKiA ogłosiła przetarg na budowę drogi do pierwszej polskiej elektrowni jądrowej. Droga projektowana jest po całkowicie nowym śladzie i będzie łączyć aktualnie budowaną drogę ekspresową S6 z elektrownią - poinformował we wtorek gdański oddział GDDKiA.

Droga do elektrowni jądrowej w województwie pomorskim

Do publikacji w Dzienniku Urzędowym UE wysłaliśmy ogłoszenie o przetargu na zaprojektowanie i budowę drogi krajowej do pierwszej w Polsce elektrowni jądrowej „Lubiatowo-Kopalino” zlokalizowanej w gminie Choczewo – poinformowano w komunikacie.

Jak podano, droga projektowana jest po całkowicie nowym śladzie i będzie łączyć aktualnie budowaną drogę ekspresową S6 z elektrownią.

Powstanie droga krajowa do Lubiatowa

Rozpoczęty przetarg, którego szczegóły za kilka dni pojawią się na naszej platformie zakupowej, dotyczy zaprojektowania i wybudowania jednojezdniowej drogi, o przekroju 1x2 w klasie GP (główna ruchu przyspieszonego)

 – poinformowano.

 Przebieg trasy łączącej S6 z elektrownią jądrową

Inwestycję podzielono na dwa odcinki: Lubiatowodroga wojewódzka nr 213 o długości ok. 11 km oraz droga wojewódzka nr 213 – węzeł Łęczyce na S6 o długości ok. 15 km.

Dodatkowo w ramach obecnie realizowanej trasy S6 na odcinku Leśnice – Bożepole Wielkie wykonany zostanie łącznik między drogą powiatową w Łęczycach a drogą ekspresową S6, który skomunikuje nową drogę krajową z węzłem Łęczyce

– informuje GDDKiA.

 Nowa droga prowadząca do elektrowni

Przebudowana bądź wybudowana zostanie infrastruktura dla pieszych i rowerzystów, zainstalowane zostaną urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz powstanie kanalizacja deszczowa i kanał technologiczny. Dodatkowo wykonane zostaną elementy ochrony środowiska, takie jak przejścia dla zwierząt, przepusty ekologiczne wraz z ogrodzeniem ochronno-naprowadzającym oraz ekrany przeciwolśnieniowe.

Nowa droga krajowa poprawi bezpieczeństwo wszystkich użytkowników oraz zmniejszy negatywne oddziaływanie transportu na otoczenie, w tym na warunki życia lokalnej społeczności (m.in. obniżenie poziomu hałasu, drgań oraz ilości zanieczyszczeń emitowanych przez transport). Dodatkowo nawierzchnia zostanie dostosowana do ruchu pojazdów o nacisku na oś 11,5 t

 – podano w komunikacie.

W informacji wskazano, że nowa trasa zapewni skomunikowanie pierwszej w kraju elektrowni jądrowej z drogą ekspresową S6. „Dzięki inwestycji zwiększy się przepustowość układu komunikacyjnego, odciążona zostanie sieć dróg lokalnych, a dodatkowo skróci się czas podróży między Trójmiastem i nadmorskimi miejscowościami w gminie Choczewo” – podkreśla GDDKiA.

Inwestycja została ujęta w uchwale Rady Ministrów w sprawie ustanowienia programu wieloletniego pn „Program wspierania inwestycji infrastrukturalnych w związku z realizacją kluczowych inwestycji w zakresie strategicznej infrastruktury energetycznej, w tym elektrowni jądrowej, w województwie pomorskim”.

Szczegóły dotyczące postępowań dostępne są na naszej platformie zamówień publicznych. W przypadku odcinka od Lubiatowa do DW213 wyłoniony w przetargu wykonawca będzie miał 18 miesięcy na realizację prac, z wyłączeniem okresu zimowego od 16 grudnia do 15 marca. Umowę planujemy podpisać w I kwartale 2025 r., tak by budowa mogła zakończyć się w II kwartale 2028 r.

 – informuje GDDKiA.

Wykonawca trasy od drogi wojewódzkiej nr 213 do drogi ekspresowej S6 będzie miał 22 miesiące na realizację prac, z wyłączeniem okresu zimowego. „Umowę planujemy podpisać w I kwartale 2025 r., tak by budowa mogła zakończyć się w III kwartale 2028 r” - wskazano.

GALERIA: Władysławowo z dawnych lat

Pomorskie. Tereny przeznaczone pod budowę elektrowni jądrowej. Plaża Lubiatowo i Słajszewo

Zylc, frekase, szpajza. Czy znasz te kaszubskie potrawy?

Pytanie 1 z 6
z czego jest ciszka kaszubska?