Miasto planuje rozbudowę ul. Spacerowej w Gdańsku, ale wahano się między wybudowaniem jednego pasa dla komunikacji miejskiej o zmiennym kierunku ruchu, a dobudowaniem dwóch osobnych pasów. Na ten moment padło na tą drugą opcję. Teraz jest wstępna decyzja odnośnie buspasów na drodze z Oliwy do Osowej.
Ostateczna decyzja co do kształtu buspasu na Spacerowej nie zapadła. Podjęliśmy decyzję o przygotowaniu dokumentacji w zakresie 2x2, dlatego że dopiero ta dokumentacja będzie w stanie nam pokazać, ile trzeba zainwestować w różnego rodzaju rozwiązania środowiskowe typu przejścia dla zwierząt, zabezpieczenia zieleni, i wtedy ostatecznie będziemy mogli ostatecznie podjąć decyzję
- mówi Radiu Eska, Piotr Grzelak, wiceprezydent Gdańska.
Mieszkańcy Osowej zabiegali właśnie o wybranie tego wariantu.
To wspaniała wiadomość
- podkreśla Bartosz Stefański z Rady Dzielnicy Osowa.
Dwa oddzielne buspasy to danie pewnej niezależności i odporności autobusom na to co dzieje się na Obwodnicy Trójmiasta. To także sprawnego i bezkolizyjnego dotarcia służb medycznych i ratunkowych do dzielnicy bez obaw o kolizję z pojazdem nadjeżdżającym naprzeciwko i bez martwienia się o zatory drogowe. Mamy nadzieję, że budowa buspasów będzie pierwszym krokiem do realizacji tunelu pod Pachołkiem, który całkowicie zmieni sytuację komunikacyjną w rejonie Osowy i Oliwy
Buspasy powstaną najszybciej za 3 lata. Jednocześnie urzędnicy poinformowali, że na ten moment nie ma środków, aby przygotować dokumentację dla tunelu pod Pachołkiem.
GALERIA: Ciężarówka przewróciła się na Obwodnicy Trójmiasta
Jesteś świadkiem ciekawego zdarzenia w waszej okolicy? A może chcesz poinformować o trudnej sytuacji w Twoim mieście? Czekamy na zdjęcia, filmy i gorące newsy! Piszcie do nas na Facebooku lub na skrzynkę: [email protected].